Razlog nije iznenađujući
16

Hyundai u češkoj fabrici u Nošovicama ukida proizvodnju ručnih mjenjača

A. M.
Korejski proizvođač automobila ukinut će proizvodnju ručnih mjenjača u tvornici u Nošovicama i prilagoditi proizvodni pogon za potrebe elektromobilnosti.

Tvornica u Nošovicama, u kojoj se posljednjih godina proizvode modeli Hyundai i30, Tucson i Kona Electric, jedno je od najuspješnijih stranih ulaganja u češkoj industriji.

Prošle godine 340.500 novih automobila napustilo je vrata ove tvornice, pri čemu je oko 72 posto od te brojke bio model Tucson. Modeli i30 i Kona Electric činili su po 13 posto proizvodnje, a preostala dva posto činio je hot-hatch model i30 N.

Nakon što je Hyundai nedavno objavio da N liniju modela sa SUS motorima prestaje proizvoditi polovinom godine zbog prednosti koju daje električnim verzijama, u Nošovicama završava i proizvodnja ručnih mjenjača. Hala Převodovkárna broj 1 ovog ljeta će se postepeno adaptirati za potrebe divizije Mobis, a u njoj će se odvijati montaža baterijskih sistema za električne automobile, hibride i plug-in hibride.

Razlog prestanka proizvodnje ručnih mjenjača je jednostavan. Dok je 2008. godine njihov udio u proizvodnji dostizao čak 90 posto, lani je udjel manuelnih mjenjača iznosio tek 24 posto. Međutim, iako je interes za ručnim mjenjačima u značajnom padu u Evropi, njihova upotreba neće prestati, a Hyundai će ih u Evropu dopremati iz Azije. S druge strane, raste interes za modele bez CO2 emisije i to je još jedan od faktora zbog kojih automatski mjenjač postaje neizostavan u prodaji.

Zanimljivo, Hyundai je prošle godine u Nošovicama proizveo više od 186.000 ručnih mjenjača (15 posto manje u odnosu na 2022. godinu), od čega je oko 120.000 otišlo u sestrinsku tvornicu Kia u Žilini i tvornicu Hyundai u Turskoj, gdje se proizvode modeli i10, i20 i Bayon. Hyundai je u približno 16 godina rada u Nošovicama proizveo više od pet miliona mjenjača.

Što se tiče radnika u Nošovicama, otprilike 90 posto od 200 zaposlenika dobit će premještaj na druga radna mjesta. Takođe, dio proizvodnje akumulatora iz češke fabrike transportuje se u Slovačku, ali za sada samo za hibridne i plug-in hibridne automobile.

Vezani članci