Najpoznatija trka izdržljivosti
0

FOTO / Hibridni Audi pobijedio na 24 sata Le Mansa

Piše: E. Z.
Kada je danas Audi R18 e-tron quattro sa posadom koju čine Andre Lotterer, Marcel Fassler i Benoit Treluyer prvi prošao pored kockaste crno-bijele zastave nakon tačno 24 sata vožnje Audi Sport je osigurao svoju 11. pobjedu na legendarnoj trci izdržljivosti 24 sata Le Mansa. Također, ova pobjeda će ostati upisana u historiju i zbog činjenice da je to prva pobjeda automobila sa hibridnim pogonom, te da je ovo prva godina kada je ova trka izdržljivosti uvrštena u kalendar potpuno novog FIA Svjetskog Endurance Prvenstva.

Audi je svoju fenomenalnu historijsku pobjedu uvećao i popunjavanjem sva tri prva mjesta na pobjedničkom postolju, gdje je drugo mjesto pripalo drugom Audiju e-tron s posadom Tom Kristensen, Allan McNish, Dindo Capello. Treći Audi na postolju bio je nešto klasičniji Audi R18 Ultra koji umjesto hibridnog pogona ima moćni dizelski motor, a kojim su u 24 sata upravljali Mike Rockenfeller, Oliver Jarvis i Marco Bonanomi.

Uz dominaciju Audija veliku brzinu i pouzdanost pokazao je automobil sa startnim brojem 12, Rebellion Racing Lola Toyota, kojoj je odlično četvrto mjesto pripalo zahvaljujući odličnim vožnjama posade Neel Jani, Nicolas Prost i Nick Heidfeld.

Na petom mjestu našao se još jedan Audi, i to onaj sa startnim brojem 3 i posadom Gene, Dumas i Duval, dok je među šest najboljih ušao i potpuni novajlija na 24 sata Le Mansa, ekipa JRM Motorsport čiji je prototip HPD ARX-03 pokazao zavidnu spremnost i brzinu u pouzdanim rukama bivšeg pobjednika Davida Brabhama, i njegovih kolega Petera Dumbrecka i Karuna Chandhoka.

Naravno, najveći konkurent Audiju ove godine trebala je biti Toyota sa svojim, također hibridnim, TS030 Hybrid protipovima. Nažalost, oba njihova automobila su završila odustajanjem, gdje je spektakularan let kroz zrak i silovit udarac u ogradu priredio Britanac Anthony Davidson u Toyoti sa startnim brojem 8, koji je pogrešno procjenio putanju Ferrarija Italia 458 iz slabije GT klase isred sebe. Oba automobila su nakon sudara pri oko 200 km/h završila na krovu, dok je srećom Davidson prošao samo s blažom povredom leđa.

Druga Toyota je odustala iz trke nakon sudara s Nissanovim inovativnim DeltaWingom, koji se također zbog toga morao povući iz trke.

Ove godine je 24 sata Le Mansa oko staze imalo sreću gledati preko 240 hiljada ljudi, pa iako je to nešto manje nego prošle godine, organizatori su itekako zadovoljni s obzirom na loše ekonomske prilike.