Za potrebe izvoza
10

BYD zbog velike potražnje za automobilima nabavlja još sedam teretnih brodova

D. B.
Kina je najveći izvoznik automobila na svijetu, a kompanija BYD zbog povećanja potražnje mora nabaviti još sedam teretnih brodova.

BYD je u januaru počeo koristiti svoj prvi teretni brod specijalno namijenjen izvozu automobila, a u naredne dvije godine planira u svoju flotu dodati još sedam brodova kako bi unaprijedio svoju globalnu prodaju i još dalje isporučivao svoja vozila.

Prvi teretni brod napravljen za BYD može prevoziti do 7.000 automobila i ujedno predstavlja prvi brod za transport vozila koji je napravljen u kineskom brodogradilištu kako bi se koristio isključivo za izvoz domaćih modela preko mora. Napravila ga je kompanija CIMC Raffles, a u gradu Guangzhou je nedavno počela izgradnja još dva teretna broda. Za taj posao je zadužena kompanija CSSC Offshore & Marine Engineering, a njihov kapacitet će iznositi po 7.000 vozila.

Kina je postala najveći izvoznik automobila prošle godine te je preuzela krunu od Japana. BYD vjeruje da može smanjiti troškove transporta korištenjem svojih brodova umjesto iznajmljivanja tuđih.

Kineski proizvođači očajnički trebaju nove brodove kako bi odgovorili na povećanu potražnju. Do novembra prošle godine je u vlasništvu kineskih transportnih kompanija postojalo samo 40 teretnih brodova za transport automobila, a njihov kombinovani kapacitet je iznosio oko 110.000 vozila. Poređenja radi, japanske kompanije imaju brodove koji kombinovano mogu transportovati 1,6 miliona vozila. Čak i kapacitet Norveške iznosi 930.000 automobila.

Osim BYD-a, i kompanija SAIC planira nabaviti 14 teretnih bodova u naredne tri godine za svoju logističku kompaniju SAIC Anji Logistic, a neki od njih će imati kapacitet od 9.000 vozila. Kineski vlasnici brodova su do novembra naručili 37 bodova za transport automobila, a kombinovani kapacitet iznosi 290.000 vozila.

Nešto slično se dogodilo u Japanu sedamdesetih godina prošlog stoljeća kada je izvoz automobila povećan s 1,1 milion primjeraka iz 1970. na 6 miliona primjeraka 1980. godine. Lokalne kompanije su morale praviti nove i veće brodove za transport automobila kako bi se nosila s potražnjom.