Samo je nebo granica
15

BYD-ov električni kupe YangWang U9 ima aktivni ovjes i diše kao Williamsov šampionski F1 bolid

A. M.
Zahvaljujući sistemu za kontrolu šasije, ovaj električni sportaš "diše" kao nekadašnji Williamsov šampionski bolid iz 1992. godine, a može i da se kreće na tri točka. Na račun četiri elektromotora sa skoro 1.300 KS snage, može i da se okreće u mjestu za 360 stepeni. Prodaja u Kini kreće iduće sedmice.

YangWang je vrhunski brend baterijskih vozila nastao u januaru 2023. godine pod krovom kineskog diva BYD. Sportski U9 je drugi automobil ove mlade marke, nakon što su Kinezi svijetu predstavili "hard core" SUV model YangWang U8, koji je počeo da se isporučuje u decembru 2023. po jako privlačnoj cijeni od 1.089.000 juana (150.000 dolara). Kinezi su u januaru isporučili oko 1.600 jedinica ovog SUV-a na domaćem tržištu. Sad BYD planira svoj najskuplji automobil izvoziti na druga tržišta s akcentom na Evropu, ali vjerovatno pod drugim imenom.

No, u Evropu će i sportski U9, specifičan po DiSus-X sistemu za kontrolu šasije, za koji BYD tvrdi da je prošao kroz više od 30 mjeseci i 10 miliona kilometara testova izdržljivosti. Naime, ovaj baterijski kupe sa skoro 2,5 tone mase ima napredni sistem aktivnog ovjesa i zato izgleda kao da "diše" poput Williamsovog F1 šampionskog bolida FW14B, kojim je Superbrko Nigel Mansell protutnjao sezonom 1992. Pored toga što može da poskakuje i pleše, zahvaljujući konceptu ugradnje četiri zasebna elektromotora sa skoro 1.300 KS snage, U9 jednako kao i SUV U8 može da se vrti u mjestu, a može da se kreće i na tri točka kao nekadašnji modeli Citroena sa hidropneumatskim ovjesom. Maksimalna brzina je ograničena na 300 km/h.

Sa skoro pet metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 2,9 metara, ovaj EV dolazi sa opcionim zadnjim spojlerom od karbonskih vlakana, a atraktivnost podižu i vrata u Lambo stilu. Kineski sportaš se kotrlja na točkovima dimenzija 275/35 R21 naprijed i 325/30 R21 odzada. Što se tiče baterije, BYD je u podnicu ovog kupea ubacio LFP Balde bateriju s kapacitetom od 100 kWh, koja će mu omogućiti oko 700 kilometara autonomije.

Enterijer je tipičan za BYD-ov stil, gotovo spartanski, posebno u poređenju sa eksterijerom koji izgleda futuristički. Dok se drugi kineski proizvođači električnih vozila takmiče ko će napraviti što veći džinovski ekran ili što više ekrana ugraditi u automobil, YangWang je s ovim modelom bio suzdržan. U9 dolazi sa tri "skromna" ekrana: dva mala ispred vozača i suvozača i jedan čudnog oblika na centralnoj konzoli. Sve u svemu, unutrašnjost ima drugačiju "vibru" od većine novih kineskih električnih vozila. Ustvari dosta liči na stare automobile iz 2010-ih, što nije nužno loše.

YagnWang je podnio zahtjev za licencu za prodaju modela U9 u decembru prošle godine. Cijena još nije otkrivena, a očekujemo da će je YangWang objelodaniti na lansiranju sljedeće sedmice, iako mnogi očekuju da neće premašiti 150.000 dolara. Zanimljivo, BYD je također otkrio da "U" u imenu U9 znači Ultimat.