Ne poštuje se sporazum
17

Rekordna emisija CO2 u 2018. godini, Kina najveći problem

Klix.ba
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Rastuće globalno tržište automobila je u 2018. godini doprinjelo rekordnoj emisiji CO2, tvrde istraživači.

Glavni faktor za povećanje emisije CO2 od gotovo 3 posto jeste upotreba uglja u Kini čija vlada ulaže napore da poboljša oslabljenu ekonomiju.

No, emisije automobila, kamiona i aviona koji koriste fosilna goriva i dalje rastu u svim dijelovima svijeta. Upotreba obnovljivih izvora energije je također porasla ove godine, ali nedovoljno da održi korak s povećanjem emisije CO2.

Istraživanje je pokazalo da je emisija CO2 ove godine zabilježila veliki rast od 2,7 posto, što je znatno više u odnosu na 1,6 posto za 2017. godinu. Ova činjenica zabrinjava naučnike koji su tri godine u nizu bilježili relativno stabilnu emisiju CO2.

Iako je emisija CO2 uzrokovana upotrebom uglja niža od historijskog nivoa iz 2013. godine, ipak je opet porasla ove godine. U Kini je emisija povećana za 4,7 posto. Povećanje je zabilježeno i u SAD-u nakon nekoliko godina pada, a razlozi potrošnje više energije su veoma hladna zima i toplo ljeto.

Što se tiče automobila, eksperti tvrde da ljudi voze veće benzinske i dizelske automobile te da putuju dalje nego inače.

Ovo nisu dobre vijesti jer naučnici tvrde da emisija CO2 mora početi padati do 2020. godine ukoliko svijet želi ispuniti temperaturne ciljeve Pariskog klimatskog sporazuma. Ljudi jednostavno ne ispunjavaju obećanja koja su dali prije tri godine prilikom potpisivanja Pariskog sporazuma o klimatskim promjenama.

Norveška će prestati prodavati automobile koji nemaju električni pogon do 2025. godine, a Velika Britanija, Francuska, Holandija i Indija to žele učiniti prije 2040. godine. Volkswagen je saopćio da neće razvijati konvencionalne motore nakon 2026. godine. Mnogi ovo smatraju dobrim potezima, ali nedovoljno brzim.