Globalna pošast
13

Polovina tinejdžera u svijetu doživljava vršnjačko nasilje u školi i oko nje

FENA
Prema podacima iz novog izvještaja koji je danas objavio UNICEF, polovina učenika dobi od 13 do 15 godina širom svijeta (oko 150 milliona) ima iskustvo sa vršnjačkim nasiljem u i oko škole.

Izvještaj navodi da vršnjačko nasilje - mjereno prema broju djece koja su prijavila da su zlostavljana u posljednjih mjesec dana ili su bila uključena u fizički sukob tokom prošle godine - sveprisutan je dio obrazovanja mladih širom svijeta. To utiče na njihovo učenje i blagostanje i u bogatim i siromašnim zemljama, saopćeno je iz UNICEF-a.

UNICEF u Bosni i Hercegovini, uz podršku Evropske unije sprovodi kampanju usmjerenu za zaustavljanje nasilja nad djecom i promociju inkluzije djece sa poteškoćama. Danas na Jahorini počinje interaktivna radionica sa novinarima, predstavnicima civilnog društva i aktivistima gdje će biti prezentirana platforma sretnodjetinjstvo.ba i inicijative "Čuvari sretnog djetinjstva" i "Šampioni inkluzije".

Svakodnevna lekcija: #ZaustavimoNasilje u školama kaže da vršnjačko nasilje - mjereno prema broju djece koja su prijavila da su zlostavljana u posljednjih mjesec dana ili su bila uključena u fizički sukob tokom prošle godine - sveprisutan je dio obrazovanja mladih širom svijeta. To utiče na njihovo učenje i blagostanje i u bogatim i siromašnim zemljama.

"Obrazovanje je ključ za izgradnju miroljubivih društava, a ipak, za milione djece širom svijeta, sama škola nije sigurna. Svaki dan, učenici se susreću sa brojnim opasnostima, uključujući borbe, pritisak da se pridruže bandi, zlostavljanja - i lično i online, nasilno discipliniranje, seksualno uznemiravanje i oružano nasilje. Kratkoročno, to utiče na njihovo učenje, a dugoročno to može dovesti do depresije, anksioznosti pa čak i samoubistva. Nasilje je nezaboravna lekcija koju nijedno dijete ne treba da nauči", izjavila je izvršna direktorica UNICEF-a Henrietta Fore.

Izvještaj prikazuje razne načine kojima se učenici suočavaju sa nasiljem u učionici i oko nje.

Prema najnovijim dostupnim podacima UNICEF-a, globalno, malo više od jedan na tri učenika dobi od 13 do 15 godina iskusi zlostavljanje, a otprilike isti udio učestvuje u fizičkim borbama. Tri od 10 studenata u 39 industrijalizovanih zemalja priznaju da se nasilnički ponašaju prema vršnjacima. Tokom 2017. bilo je 396 dokumentovanih ili verifikovanih napada na škole u Demokratskoj Republici Kongo, 26 u školama u Južnom Sudanu, 67 napada u Sirijskoj Arapskoj Republici i 20 napada u Jemenu.

Oko 720 miliona djece školske dobi živi u zemljama gdje fizičko kažnjavanje u školi nije potpuno zabranjeno. Dok su djevojčice i dječaci podjednako izloženi riziku od nasilničkog ponašanja, djevojčice imaju veću vjerovatnoću da će postati žrtve psiholoških oblika nasilničkog ponašanja, a dječaci su više izloženi riziku od fizičkog nasilja i prijetnji.

Izvještaj navodi kako nasilje koje uključuje oružje u školama, kao što su noževi i pištolji, i dalje rezultira smrtnim slučajevima. Takođe navodi da u svijetu, koji je sve više digitalizovan, zlostavljači šire nasilne, štetne i ponižavajuće sadržaje dodirom tastera.

U sklopu kampanje, UNICEF drži brojne #STOPNasilju razgovore mladih ljudi širom svijeta tokom narednih mjeseci. Serija diskusija pod vodstvom studenata će mladima pružiti platformu za razmjenu iskustava o nasilju i mogućnost da se izjasne o tome šta im je potrebno da se osjećaju sigurno u školi i okolini, te će pružiti skup preporuka svjetskim liderima. U julu je veleposlanica UNICEF-a Lilly Singh pokrenula prvi razgovor mladih u Južnoj Africi sa grupom učenika dobi od 13 do 19 godina.

Da bi se okončalo nasilje u školama, UNICEF i partneri pozivaju na hitnu akciju. Smatraju da treba implementirati politike i zakone kako bi se zaštitili učenici od nasilja u školama, pojačati mjere prevencije i reagiranja u školama. Pozivaju zajednice i pojedince da se pridruže studentima kada govore o nasilju i raditi na promjeni kulture učionica i zajednica.

Smatraju da treba izraditi učinkovitije i ciljanije investicije u dokazanim rješenjima koja pomažu učenicima i školama da budu sigurni, te prikupiti bolje, razvrstanije podatke o nasilju nad djecom u školama i oko njih i dijeljenje onoga što funkcionira.