{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Islanđani mijenjaju imidž zemlje

F
12.1.2010. u 15:28
0
0
Islanđani mijenjaju imidž zemlje
0
Islanđani mijenjaju imidž zemlje
Foto: Reuters
Dok je put zemalja zapadnog Balkana ka Evropskoj uniji dug i pun prepreka, jedna zemlja mogla bi u društvo evropske "dvadesetsedmorice" ući prečicom.
Radi se o Islandu, koji je prije nešto više od godinu dana bankrotirao. U međuvremenu je vrijednost islandske krune prepolovljena, a stopa nezaposlenosti značajno uvećana.

Ekonomske nevolje primorale su stanovnike ovog otoka da sjede kod kuće, njeguju prijateljstva i tragaju za kreativnim rješenjima svojih problema. Jeftina kruna, međutim, ima i svoje dobre strane – globalna recesija nimalo nije umanjila interes turista za Island.

U luci u islandskoj prijestolnici Reykjaviku ribarski brodovi svakog jutra istovaruju ulov koji u plastičnim vrećama pohranjuju u hladnjak.

Dok neki Islanđani vjeruju da je okretanje prirodnim bogatstvima jedini izlaz iz krize za tu zemlju, s obzirom na to da udio ribarstva u ukupnom izvozu premašuje 70 posto, drugi se trude promijeniti imidž države.

"Živio sam u Londonu 12 godina, a kada je recesija počela, vratio sam se na Island", kaže Carl Benson, koji radi kao stilist u buticima na Islandu. Zanat je naučio u Londonu, gdje je pomagao svojim sunarodnjacima u šopingu.

Međutim, otkad je počela finansijska kriza, Islanđanke su se vratile domaćoj modi, a lokalni dizajneri su sve popularniji i među mnogobrojnim turistima. U proteklih godinu dana broj butika islandskih modnih kreatora u Reykjaviku udvostručen je, sa 20 na 40, a isto toliko je uvećan i promet.

Cijene su naime, zahvaljujući velikoj ponudi lokala i niskim zakupninama, vrlo prihvatljive, ali je najveći problem i dalje nespremnost banaka da modnim kreatorima daju kredite, izvještava dopisnik BBC-a.

"Jedan od naših zadataka je povezati dizajnere i finansijere. U normalnim okolnostima oni se ne sreću, ne razgovaraju, ali sada je to neophodno", kaže Gunnar Hilmarsson, jedan od vlasnika modne kuće Anderson & Lauth, i direktor Modnog savjeta Reykjavika.

"Mi to zovemo speed dating – brzo zabavljanje. Obično vikendom u istoj prostoriji okupimo dizajnere i finansijere i dajemo im deset minuta za prvi kontakt – i tako redom, dok se svako sa svakim ne ispriča. Danas je uobičajenim putevima teško naći finansijsku potporu za pokretanje bilo kakvog biznisa", kaže on.

Propast banaka na Islandu poklopila se s početkom globalne ekonomske krize. Ta zemlja više ne želi obnavlja vlastiti bankarski sektor – odlučila se mijenjati iz temelja.

"Po mome mišljenju, nema sumnje da su turizam, kultura i kreativne industrije budućnost Islanda", kaže direktor gradskog zavoda za kulturu i turizam u Reykjaviku Swanhildur Konrassdotir.

Na ulicama Reykjavika, čuju se još radikalniji prijedlozi. "Island mora odmah izaći iz NATO-a i iz Šengena; međunarodna korupcija i pohlepa doveli su nas dovde. Zato su počeli rat u Iraku, a ko zna ko je sada na redu?", kaže jedan Islanđanin s kojim je razgovarao dopisnik BBC -a.

Usprkos avionima punim turista koji svakodnevno slijeću na Island, ta zemlja se i dalje osjeća ranjivom i izoliranom. Obnavljanje gospodarstva na potpuno novim temeljima neće biti lako, ali Islanđani očito misle da je vrijedno truda.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: