{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Beograd: Počelo suđenje "cestovnoj mafiji"

F
28.5.2007. u 14:41
0
0
Beograd: Počelo suđenje "cestovnoj mafiji"
0
Beograd: Počelo suđenje "cestovnoj mafiji"
Specijalni tužilac Srbije Slobodan Radovanović podigao je u ponedjeljak optužnicu protiv 53 osobe zbog korupcije na carini i zbog državi nanesene štete koja se procjenjuje na više desetaka miliona eura, izjavio je glasnogovornik toga tužilaštva Toma Zorić.
Suđenje grupi sa najvećim brojem okrivljenih u historiji srpskog pravosuđa, od 53-oje optuženih za prisvajanje dijela novca od naplate cestarine, poznatoj kao "cestovna mafija", počelo je u ponedjeljak u Posebnom odeljenju Okružnog suda u Beogradu.

Optužnicom specijalnog tužioca, koja je pročitana na glavnom pretresu, optuženi se terete da su od sredine 2004. do sredine maja 2006. godine, iskorišćavajući svoja radna angažiranja i koristeći modernu tehnologiju, dio novca od naplate cestarina uzimali za sebe i tako oštetili državu za više od 6,5 miliona eura.

Kao organizatori grupe u optužnici su označeni bivši zaposleni u Javnom preduzeću "Putevi Srbije" Milan Jovetić, (sada pokojni) Zoran Nedeljković, Živojin Đorđević i Goran Stojanović.

Oni su organizirali sistem štampanja duplih kartica za šlepere stranih registarskih oznaka, za koje je cestarina i najskuplja - 6,5 hiljada dinara po vozilu.

Kako se navodi u optužnici, rukovodioci "Puteva Srbije" imali su razređenu mrežu saradnika na dvije glavne rampe autoputa Beograd - Niš - na naplatnim rampama u "Bubanj potoku" i "Trupale" kod Niša.

Sredinom 2004. godine optuženi Jovetić podstreknut od pokojnog Nedeljkovića (ubio se u pritvoru) i po njegovim uputstvima i nadzorom angažirao je okrivljene smjenovođe naplatnih stanica "Trupale" i "Bubanj potok" i upoznao ih sa planom prisvajanja novca od naplaćene putarine.

Cilj ove kriminalne grupe bio je da se prema određenim korisnicima navodnog uvoza ne primijene mjere carinskog nadzora i kontrole, spriječi provođenje postupka carinjenja i plaćanja carinskih i drugih dažbina i omogući krijumčarenje akcizne robe naftnih derivata i komercijalne robe velike vrijednosti sa područja Turske, Bugarske, Kine i Makedonije na područje Srbije.

Prema Zorićevim riječima, načini rada ove kriminalne grupe bili su prilično raznovrsni.

Za kamione sa velikim količinama navedene robe u čijoj je dokumentaciji bilo naznačeno da su u tranzitu kroz Srbiju fiktivno je prikazivano da su natovareni robom i izašli, a u stvarnosti roba je istovarivana na području zemlje i neocarinjena ilegalno bez plaćanja poreza i carine prodavana na crno.

Najčešće su u pitanju bili kamioni šleperi koji su prenosili terete od 15 do 30 tona, a prema dosadašnjim saznanjima Tužilaštva radilo se o nekoliko stotina takvih šlepera. Jedan od načina rada ove organizovane grupe bilo je obavljanje uvoza tekstilnih i drugih proizvoda najčešće iz Turske, prenio je Tanjug.

Roba je prevezena preko administrativnog punkta Rudnica sa fiktivnom dokumentacijom u kojoj je naznačeno da se roba isporučuje nekom preduzeću sa područja Kosova da bi u međuzoni između Srbije i Kosova, roba bila vraćana alternativnim pravcima bez prijave carinskim organima, odnosno krijumčarena na teritoriju Srbije i dalje preko mreže posrednika i preprodavaca ilegalno prodavana kupcima na području Srbije, naveo je Zorić.

Na ovaj način država je oštećena ne samo na ime nenaplaćenog poreza i carine, već i na ime toga što je poduzetnik iz Srbije - navodni prodavac robe imao pravo da traži povrat na porez na dodatu vrijednost.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: