Regija
0

Brisel i Sarajevo umjesto pelješkog mosta žele podmorski tunel

Klix.ba
Konačno rješenje povezivanja dubrovačkog područja s ostatkom Hrvatske trebalo bi biti objavljeno krajem sedmice u studiji izvodljivosti koju izrađuje francuska firma Safege.

Dokument čiju izradu finansira Evropska komisija trebao bi sadržavati konačno rješenje - pelješki most, podmorski tunel ili cestovnu obilaznicu Neuma preko teritorije BiH, piše riječki Novi list.

Budući da će u ostvarivanju projekta bitnu ulogu imati naša zemlja, ne treba čuditi podatak da je upravo službeno Sarajevo dalo veliku podršku izgradnji podzemnog tunela od Komarne do Pelješca umjesto mosta.

Izgradnjom tunela Hrvatska bi uštedjela više od 200 miliona eura te bi time mogla izgraditi 20 do 30 novih škola ili prometno povezati Korčulu i Pelješac, odnosno Hvar, Brač i Šoltu s kopnom, piše list.

Zagovornik izgradnje tunela je Ruža Tomašić, zastupnica u Evropskom parlamentu. "Kolege u Briselu su iznimno zainteresirani za tunel, jer im je to i finansijski najprihvatljivije. Za pelješki most su mi rekli da bi se moralo dogoditi čudo da ga oni finansiraju, bez obzira na rezultate studije izvodljivosti. Evropska komisija još odlučuje što bi bilo prihvatljivije. Most je lijepo rješenje, ali podržavam izgradnju tunela, jer bi imao još snažniji učinak zbog činjenice da bi se svi njegovi dijelovi radili u Hrvatskoj", rekla je Tomašić.

"Tunel ima i višestruke prednosti kada je riječ o meteorološkim i klimatskim uvjetima, jer je most zbog velikog raspona ranjiv na udare vjetra, nesiguran je u slučaju prolaska brodova i pravio bi veliki pritisak na vrlo trusno tlo. Kod tunela nema nikakvih utjecaja vremenskih neprilika, prednost mu je i mala težina, a siguran je i od potresa', smatra Rino Jelić, voditelj projekta izgradnje podmorskih tunela na Jadranu.

Dodaje kako bi tako i svi hrvatski otoci tunelima dobili kvalitetnu opskrbu vodom, plinom i električnom energijom.