BiH
0

Značaj odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Mnogobrojna istraživanja pokazuju da je obrazovanje u ranom djetinjstvu od ključnog značaja za osiguranje uspjeha u školovanju i najbolji početak u životu.

Za normalan razvoj djece potrebna je kvalitetna skrb, sigurno i zdravo okruženje u kojem će rasti, te aktivno poticanje njihovih razvojnih potencijala. Uz porodicu, predškolska ustanova je društveni resurs koji potiče, ohrabruje i pomaže u odgojnim nastojanjima. Roditelji moraju biti sigurni da će sutra imati gdje ostaviti svoje dijete, da će to dijete biti odgovarajuće zbrinuto, zdravo i educirano sukladno njegovoj dobi.

Francuska škola CIFS u Sarajevu već poznata po inovativnim i kreativnim pristupima učenju i poučavanju svojih učenika, te po uključenosti roditelja u stvaranje kreativnog i motivirajućeg ambijenta za učenje i rad, takvu praksu primjenjuje i u radu Male škole ili Francuskog vrtića CIFS. U vrtiću se kroz programe i razne aktivnosti svakodnevno ističe važnost odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu.

Mnogobrojna istraživanja pokazuju da je obrazovanje u ranom djetinjstvu od ključnog značaja za osiguranje uspjeha u školovanju i najbolji početak u životu. Djeca koja su uključena u predškolsko obrazovanje imaju bolje preduslove za kasnije, jer prve godine dječijeg života su vrijeme kada su sve mogućnosti razvoja ili otvorene ili zauvijek izgubljene. Odgoj i obrazovanje u ranom djetinjstvu predstavljaju snažno sredstvo dječjeg spoznajnog razvoja i razvoja svih drugih aspekata njegove ličnosti. Stoga, potrebno je stvoriti najbolje uslove za razvoj od ranog djetinjstva.

Alain Silvestre, direktor Francuskog vrtića i osnovne škole CIFS u Sarajevu, ističe da u stalnoj saradnji sa roditeljima se nastoji postići najbolji mogući uspjeh za dijete. Pomoću prilagođenih postupaka nastoji se pomoći svakom djetetu da postane samostalno i da stekne znanja i sposobnosti koja će omogućiti da savladaju temeljne materije. „Kroz raznovrsne aktivnosti se podstiće djetetova želja za učenjem, potreba za aktivnošću, za zadovoljstvom igre i na radoznalost. Najvažnije nam je da aktivnosti nude brojne prilike osjetilnih i motoričkih iskustava u potpunoj sigurnosti, da su sve aktivnosti prilagođene dječjem uzrastu, te da organizacija vremena poštuje biološke potrebe i ritam djece“, rekao je Alain Silvestre.

O značaju predškolskog obrazovanja govorilo se na nedavno održanoj konferenciji u Sarajevu u organizaciji UNICEF-a. Tom prilikom Yves Zarka, zamjenik upravnog direktora za osnovno obrazovanje u Parizu, je naglasio značaj predškolskog obrazovanja u kojem je u Francuskoj obuhvaćeno više od 99% djece. Govorio je o iskustvu Francuske i prednostima uključenja predškolskog obrazovanja u školski sistem Francuske, te izjavio je: „Svo stanovništvo i vodeći ljudi posmatraju ovu malu školu kao ekonomsku i socijalnu politiku za zemlju: zapošljavanje žena, povećanje nataliteta, te kao kulturni adut: usvajanje i usavršavanje kulturnih bogatstava svojstvenih za najmlađe: pjesmice, recitacije, dječija literatura, kultura pisanja. To je prva škola u kojoj se stiču prva znanja, uče prve stvari te je to prava škola u svakom pogledu.“

Primjer da se na našim prostorima uspješno primjenuje ovakav koncept rada jeste Francuski vrtić. Na vrlo kreativan način se potiću dječiji razvojni potencijali. Kroz razne aktivnosti, igre, predstave, male radionice djeca imaju mogućnost za raznovrsna iskustva i obogaćivanje razumijevanja. Osigurani su uvjeti da dijete stvara odnose sa drugom djecom, da koristi svoje motoričke, osjetilne, osjećajne i intelektualne sposobnosti. Na taj način, stalno se podstiče djetetova želja za učenjem, i dijete postepeno postaje učenik.

Poseban akcenat je stavljen na kvalitetno poticanje dječijih razvojnih potencijala kroz stalnu saradnju sa porodicom. Postoji ravnopravna komunikacija, dogovaranje i međusobno uvažavanje u obavljanju zajedničke, složene zadaće odgajanja. Vjerni svojim principima i osnovnim obavezama dokazuju svoju stalnu volju da uključe roditelje u uspjeh njihove djece, te da im učine vrtić još bližim i otvorenijim.

Dijete predškolske dobi odlikuje se mnogim specifičnostima razvojnog procesa, posebno izraženim na polju spoznajnog razvoja. Namjera Francuskog vrtića je pokazati da se na vrlo kreativne i za malu djecu razigrane i zanimljive načine može poticati dječiji spoznajni razvoj, te postići najbolji mogući uspjeh za svako dijete. Takvi pristupi na jedan inovativan način stavljaju akcenat na značaj odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu.