Najveći smetovi kod Jablanice
0

Željezničari sami očistili cijelu prugu od snježnih nanosa

Sarajevo-x.com
Radeći dan i noć bez prestanka od 03. februara 2012. godine, potpuno sami, bez ičije pomoći i uz vrlo skromna mehanička sredstva, željezničari FBiH uspjeli su, konačno 08.02.2012. godine u podnevnim satima, osloboditi južnu prugu od snježnih nanosa čija je visina iznosila na desetine metara, a dužina na pojedinim dionicama i preko 200 metara.
Snježni nanosi dopirali su do kontaktne mreže
Snježni nanosi dopirali su do kontaktne mreže
Najteža tri smeta bura je nanijela između Jablanice i Drežnice, a sa posljednjim u mjestu Ćopi, željezničari su se teškom mukom izborili, koristeći lokomotive za njihovo razbijanje iz pravca Mostara i Jablanice.

Probijanjem i posljednjeg snježnog smeta u Ćopima dužine od 200 metara, ostvarile su se pretpostavke za ponovno uspostavljanje saobraćaja na relaciji Sarajevo-Ploče, koji je zbog snježne elementarne nepogode obustavljen od 03.02.2012. godine. Međutim, problem još uvijek predstavljaju ogromne ledenice koje su se formirale u tunelima i koje se tek trebaju otkloniti da bi se putnički i teretni saobraćaj ponovo počeo odvijati na ovom pravcu.

Od trenutka kad je cijela zemlja u potpunosti zametena snijegom, željezničari u FBiH maksimalno su se organizirali i dali sve od sebe kako bi pruge održali živim. Danonoćno, na terenu su se smjenjivale ekipe od stotinjak željezničara. Najveće probleme stvarala im je bura koja je puhala 100 km/h, i na svaku bačenu lopatu snijega, dodavala nove tri.

Predsjednik Uprave ŽFBiH Nedžad Osmanagić na terenu sa željezničarima
Predsjednik Uprave ŽFBiH Nedžad Osmanagić na terenu sa željezničarima
Činjenica koja nigdje u javnosti nije spomenuta jeste da su željezničari sve vrijeme držali pod kontrolom cca 500 km pruge, čisteći ih od snježnih nanosa i lavina, dok su mnogi putni pravci bili zatrpani i da su cijelo vrijeme održavali privredni sistem u BiH. Probijanjem snježnog džepa u mjestu Ćopi kod Drežnice, ŽFBiH u potpunosti drže pod kontrolom cijelu pružnu mrežu dužine 608,5 kilometara.

Cijelo vrijeme, saobraćaj na relaciji Sarajevo-Doboj-Bosanski Šamac i međunarodni putnički saobraćaj do Zagreba, Beograda i Budimpešte odvijao se otežano, uz velika kašnjenja, ali po redovnom redu vožnje.

Osmanagić ponosan na svoje željezničare
Osmanagić ponosan na svoje željezničare
Nijedan privredni subjekt u FBiH nije bio ugrožen, jer su ŽFBiH redovno dopremale ugalj i ostale sirovine.