Deveti dan obustave saobraćaja
0

Zbog štrajka ŽRS-a zaustavljena proizvodnja u Mittalu

FENA
Devetog dana obustave željezničkog saobraćaja u Republici Srpskoj (RS) nema najava o mogućem dogovoru, ni nakon sastanka novih izvršnih direktora Željeznica i mašinovođa koje su u štrajku.

Mašinovođe tvrde da je jasno da su ih i bivša i sadašanja uprava obmanuli kada su potpisali sporazume o njihovim primanjima, među kojima i posljednji iz jula mjeseca, pošto su zakonski nevažeći.

Jedini izlaz bio bi sudski proces, a radnici kažu da za to nemaju ni vremena ni novca.

Iako su mašinovođama i novi izvršni direktori uputili poziv da se vrate na posao, obećavajući da će raditi na tome da nađu izlaz iz pat-pozicije, vozovi na prugama u RS neće uskoro krenuti.

Ogorčeni su štrajkači i, kako kažu, nerazmijevanjem javnosti i nezainteresovanošću radnika za probleme mašinovođa.

Nema solidarnosti radnika, nema podrške, čak ni iz Boračke organizacije RS, jer ih niko, kažu, od njih nije nazvao da pita bivše saborce kako su i šta se to dešava u ŽRS-u.

“Opšta apatija, spriječava ljude ne samo da pruže podršku, nego i da razmisle da ih možda već sutra čeka isto. Samim tih se to preslikava na naše dešavanje u krugu sekcije za održavanje vozila Doboju ili nekom drugom željezničkom gradu. Trebalo bi da ovdje s nama bude svih 3.600 radnika ŽRS. Ukoliko nam se ne ispune zahtjevi, jedini izlaz je da uzmemo radne knjižice i napustimo preduzeće i državu”, kazao je Draško Ivanović, član pregovaračke grupe mašinovođa ŽRS-a.

Pedesetak njegovih kolega je jutros dalo i krv u dobojskoj bolnici, izaražavajući time duh solidarnosti koji bi, tvrde, trebalo da vlada među onima koji zarađuju kruh s devet kora.

I dok u ŽRS-u nema dogovora o pokretanju vozova, prijedorski ArcelorMittal morao je obustaviti proizvodnju, jer ne mogu otpremiti rudu, a 850 radnika od sutra mora na prinudni odmor.

Oni ne podržavaju štrajk mašinovođa, a finansijski gubici su veliki, rečeno je iz Uprave tog preduzeća.