Iz Uprave tog preduzeća navode da mašinovođe koje odbijaju da rade nisu prihvatile ponudu da im još danas bude isplaćen jedan materijalni trošak, takozvani kilometar, u iznosu od jedne KM, a da za naredni period zajednički bude pronađeno najbolje rješenje u skladu sa zakonom.
Predstavnik mašinovođa Radenko Marić kaže da na taj prijedlog nisu pristali, jer ne rješeva njihove probleme, a da je šteta proistekla zbog dosadašnje obustave željezničkog saobraćaja više od deset puta veća od ukupnog iznosa potraživanja koje mašinovođe zahtijevaju.
"Sadašnji izvršni direktori kažu da žele raditi samo po zakonu i da je protekla uprava Željeznica RS
protivzakonito potpisala dokumente u kojima se navodi visina cijene kilometra od 2,40 KM", rekao je Marić nakon propalih razgovora i dodao da je izvršne direktore s kojima su razgovarali više zanimalo šta je, kako su rekli, pozadina ovog štrajka.
Menadžment ŽRS-a navodi da su uz pomoć deset mašinovođa i pet pomoćnika mašinovođa, koji “u ovom trenutku iskazuju poštovanje prema profesiji i volju za rad”, pokrenuli nekoliko vozova, te da je “u toku prijem novih mašinovođa koji će ubrzo pokrenuti dodatni broj vozova”.
Navode i da čine sve da se umanje štete koje prouzrokuju mašinovođe koje i dalje odbijaju da obavljaju svoje radne zadatke, te ponovo pozivaju zaposlene “da još jednom razmisle o poziciji u kojoj se nalaze, prestanu s kršenjem zakona i počnu s radom".
"Od danas, voziće po jedan teretni voz na relaciji od Omarske prema Dobrljinu i dalje na sjever. Manevra u stanicama Omarska i Banja Luka radi se redovno od 14. oktobra i tako će biti i nastavljeno", navodi se u saopćenju uprave ŽRS-a i dodaje da se prijevoz glinice iz Zvornika do Srbije obavlja od 14. oktobra uprkos obustavi rada mašinovođa, "koji zbog svojih interesa nanose teške udarce privredi".
Tvrde i da su “uz podršku savjesnih mašinovođa" uspjeli da osiguraju da se radovi na remontu aktiviraju i odvijaju nesmetano, te da će se danas raditi na prevlačenju vozova iz Hrvatske do Luke Šamac i tako smanjiti plaćanje ležarina Hrvatskim željeznicama i deblokirati rad fabrike Unis
Derventa".
Dodaju i da su mašinovođe Željeznica Federacije BiH djelimično preuzele prijevoz, koji je pripadao mašinovođama ŽRS-a da bi zadovoljili potrebe privrede FBiH.
Resorni ministar Nedeljko Čubrilović za sutra je najavio odlazak u Doboj na sastanak sa sindikatima i upravom ŽRS-a.