Neočekivan potez
5

Zbog čega je Dom zdravlja KS odbio da mu privrednici doniraju vrijedan call centar

B. T.
Covid call centar Domova zdravlja KS u martu bio preopterećen
Covid call centar Domova zdravlja KS u martu bio preopterećen
Grupa privrednika odlučila je pokloniti call centar Domu zdravlja Kantona Sarajevo, ali do toga nije došlo. Dok privrednici ne kriju razočarenje što je odbijena ova značajna pomoć, u Domu zdravlja zahvaljuju na ponuđenoj pomoći, ali kažu da je ne mogu prihvatiti iz formalno-pravnih razloga.
Call centar, kako navode privrednici okupljeni oko Biznis kluba Povelja, trebao je služiti kao rasterećenje postojećem.

Navode da su ideju pozdravili i podržali Haris Vranić, ministar zdravstva KS, Amela Kečo, direktorica Doma zdravlja KS, Sakib Katana, direktor Zavoda za javno zdravstvo KS, kao i Hasan Tanović, načelnik Općine Novo Sarajevo, koji je prihvatio da bude nosilac projekta te da plati volonterima topli obrok i prijevoz.

Navode da su privrednici donirali novac, softver, neophodnu opremu... da je sve instalirano i montirano prije dva mjeseca u ambulanti u Novom Sarajevu.

Direktorica povukla potpis

"Čeka se potpis Memoranduma o razumijevanju između općine, Doma zdravlja i zavoda. Volonteri s Fakulteta zdravstvenih studija spremni su da potpišu ugovore i rade za Dom zdravlja i call centar. Direktorica Amela Kečo razvlači i dva mjeseca ne potpisuje ugovor. Na kraju, poslije dva mjeseca, kad je već prošao najgori talas pandemije, direktorica se smiluje i potpiše memorandum, a onda se za dva dana predomisli i povuče svoj potpis", navode privrednici koji ovaj potez nazivaju katastrofalnim te sumnjaju u motive.

U Domu zdravlja KS zahvaljuju privrednicima na naporima da pomognu, ali kažu da im zakon onemogćava da prime vrijednu donaciju. Ističu da su tokom pika trećeg vala pandemije u martu imali ogroman pritisak na telefonske centrale, ali da je sistem sada rasterećen.

Ne mogu imati pristup podacima pacijenata

"Bitno je istaći da JU Dom zdravlja ne može potpisivati memorandum ili ugovor koji je neograničenog karaktera, nemamo pravno-formalne osnove da to radimo. Isto tako, moramo se pozvati na Zakon o zaštiti ličnih podataka, jer su podaci pacijenata tajni. Pristup ličnim podacima pacijenta ne mogu imati oni koji nisu zaposleni u ustanovi. Također, oni ne mogu imati pristup informacionom sistemu Zavoda zdravstvenog osiguranja. Kada je riječ o volonterima, mi ih možemo angažirati za svoje poptrebe, oni izričito mogu raditi u sistemu Doma zdravlja, ali ne na predloženi način. Vrlo nam je teško, u zakonskom smislu, definirati volontere. Zbog toga smo ovako postupili", objašnjava Arman Šarkić, glasnogovornik Doma zdravlja KS.

Međutim, dodaje da, ako Općina Novo Sarajevo formira call centar, zaposlenici Doma zdravlja će im bez ikakvih problema pružati stručnu pomoć pri obavještavanju građana o procesu vakcinacije i drugim procesima u zdravstvenom sektoru.