Rijeka očišćena od smeća
6

Završena eko regata, ali se nastavlja briga za čist Vrbas

FENA
Više od 750 vreća čvrstog otpada izvađeno je iz Vrbasa i pokupljeno s njegovih obala za pet dana regate od ušća do izvora.

I najmanje 250 učesnika na vodi su za pet dana prešli oko 250 km. U veslanju za "Čist Vrbas“ najviše su se istakli profesionalci iz četiri rafting i ronilačka kluba iz Donjeg Vakufa, Jajca, Banje Luke i Srpca, koji su prošli cijeli sliv od Gornjeg Vakufa do Srpca.

U akciju čišćenja uključio se i vrlo značajan broj građana, što predstavlja posebno ohrabrenje za projekat koji Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP) u BiH realizuje u saradnji s Vladom Japana i kompanijom Coca Cola s ciljem zaštite životne sredine u službi održivog razvoja.

"Briga o vodi jedan je od prioriteta Coca-Cole u regionu, ali i na svjetskom nivou, te su naša nastojanja usmjerena na tri važna područja - smanjivanje količine vode u proizvodnji pića, usklađivanje svih proizvodnih postupaka radi upotrebe vode, te ulaganje u projekte razvoja lokalne zajednice s ciljem zaštite voda. U skladu s ovim smjernicama, drago nam je što kroz projekat "Čist Vrbas" imamo priliku da ukažemo na važnost zaštite voda, te da pomognemo lokalnoj zajednici u ovoj inicijativi usmjerenoj ka čišćenju rijeke Vrbas i jačanju svijesti o njenoj važnosti za lokalni razvoj", izjavila je Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, Coca-Cola HBC Hrvatska d.o.o.

Eko regata za "Čist Vrbas“ krenula je 29. juna iz Gornjeg Vakufa do Bugojna, pa dalje do Donjeg Vakufa, Jajca, Banje Luke i Laktaša, stigavši 3. jula na svoju finalnu destinaciju – Srbac.

Regatu su pratile i ulične akcije u okviru kojih su građani mogli dodatno da se informišu o problemu zagađenja Vrbasa, ali i da se aktivno uključe u pronalazak rješenja ovog životno važnog pitanja za stanovništvo u slivu Vrbasa.

"Zadovoljni smo odzivom građana, jer nam je važno da podignemo svijest o potrebi brige za Vrbas kao zajedničkog dobra velikog broja ljudi. Međutim, kampanja koju sad provodimo i projekat čiji je ona dio imaju za cilj mnogo više od čiste vode. Želimo pokazati ljudima da je briga o Vrbasu i prirodi uopšte zapravo briga o njima i njihovim porodicama, te da zaštitom Vrbasa mogu učiniti mnogo za sebe i svoje najbliže – u smislu zdravijeg, ali i prosperitetnijeg života", rekao je Goran Vukmir, portfolio menadžer UNDP BiH.

Poseban fokus projekta koji se nastavlja u organizaciji UNDP-a BiH, Vlade Japana i Coca Cole je na lokalnim zajednicama od izvora do ušća Vrbasa, od kojih se očekuje da preuzmu odgovornost i da odgovore na izazove od kojih na mnogo načina zavisi kvalitet života velikog broja stanovništva.

"Glavna podrška japanske vlade prema BiH je da potiče održiv ekonomski razvoj štiteći pri tom životnu sredinu. Vrbas je divna rijeka koja pruža veoma mnogo potencijala za razvoj ekonomije u toj regiji. Kako je Vlada Japana i u proteklom periodu podržavala projekte razvoja eko turizma u slivu Vrbasa, kroz projekat koji realizuje u saradnji s UNDP-om će obezbijediti 1,3 miliona KM", rekao je Yoshiaki Makino, prvi sekretar Japanske ambasade u BiH.

Organizatori se nadaju da će imati značajnog partnera i u lokalnom stanovništvu, od kojeg očekuju da shvate obim problema, opasnosti, ali i prilike koje su pred njima ukoliko se zajednički uključe u očuvanje rijeke Vrbas i njenih obala, saopćeno je iz Prime Communications, ovlaštene PR agencija „Eko regate“.