(Pre)ambiciozna mjera
42

Zašto nije ostvaren plan da u Sarajevu od novembra bude zabranjeno korištenje uglja

B. R.
Korištenje čvrstih goriva najznačajniji uzrok zagađenog zraka u Sarajevu (Foto: D. S./Klix.ba)
Korištenje čvrstih goriva najznačajniji uzrok zagađenog zraka u Sarajevu (Foto: D. S./Klix.ba)
Bivši saziv Vlade Kantona Sarajevo je planirao da od 1. novembra ove godine bude onemogućeno korištenje uglja. Aktuelni resorni ministar je obrazložio zašto se to nije desilo.
Iz Kantonalne vlade su krajem novembra prošle godine, kada je nadležni ministar bio Faruk Kapidžić, saopćili su da će zabrana korištenja uglja biti na snazi od 1. novembra 2021. ako se ispoštuju mjere iz Akcionog plana strategije ograničenja korištenja čvrstih goriva od ove godine do 2031.

Međutim, kako je za Klix.ba izjavio trenutni kantonalni ministar komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Enver Hadžiahmetović, još ne postoje uslovi da se zabrani korištenje uglja.

"Napredak takve vrste nije moguće napraviti preko noći. Ne možemo pravno nekome zabraniti da koristi ugalj, jer ne možemo ulaziti u domove i provjeravati da li se koriste čvrsta goriva", smatra.

Ukazao je na to da se radi na tome da se to promijeni te je najavio da će se promjena desiti formiranjem komunalne policije. Istakao je da će njen zadatak biti provjeravanje koja vrsta energenta se koristi za grijanje.

Napomenuo je da je u toku izrada strategije za ograničavanje korištenja čvrstih goriva, a koja bi trebala biti na snazi do 2031.

Hadžiahmetović je podsjetio da je navedeno jedna od mjera za smanjenje zagađenja zraka, što je višedecenijski problem u Sarajevu. Istovremeno se vrši utopljavanje zgrada javnih institucija, u njima se osavremenjuju sistemi za grijanje, građanima se subvencionira ugradnja sistema za grijanje koji su ekološki prihvatljiviji. Obećano je da će se više ozelenjavati javne površine.

Zrak u glavnom gradu Bosne i Hercegovine jedan je od najzagađenijih na svijetu. To je posljedica prije svega korištenja čvrstih goriva za grijanje i toga što veliki broj građevina nije utopljen. Zagađenju doprinosi i veliki broj motornih vozila.