U korak s vremenom
18

Vlada KS utvrdila Prijedlog zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi

D. Be.
Foto: D. Ć./Klix.ba
Foto: D. Ć./Klix.ba
Vlada Kantona Sarajevo utvrdila je danas Prijedlog zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u Kantonu Sarajevo, te ga je uputila u skupštinsku proceduru.

Kako je naglasila resorna ministrica za odgoj i obrazovanje KS Naida Hota-Muminović u fokusu ovog zakona je učenik, a njegovi ciljevi i načela proklamuju najsavremenije tokove koji se trenutno dešavaju u svijetu.

"Zakon prepoznaje specifičnosti učenika, njihovu nadarenost, tretira pitanja učenika iz dijaspore i iseljeništva, učenika s teškoćama i učenika s invaliditetom, kao i brojna druga pitanja.

Također, uključuje jedno poglavlje koje predviđa donošenje kurikuluma, u širem smislu, koji će prepoznati i umrežiti sve one aktivnosti koje se realizuju ne samo u učionici kroz nastavni plan i program, već i van učionice, kao i određene 'naslanjajuće' resurse i ustanove s kojima odgoj i obrazovanje usko sarađuju. Tu su i posebni programi za nadarene učenike, instituti ugošćavanja i razmjene učenika, novi učenički standardi u vidu besplatnog javnog prijevoza za sve učenike u osnovnoj i srednjoj školi tokom cijele kalendarske godine", navela je, između ostalog, ministrica Hota-Muminović.

Ministrica Naida Hota-Muminović
Ministrica Naida Hota-Muminović

Po njenim riječima, zakonom se nastoje urediti propisi u što većoj mjeri, dajući priliku da se kroz pozakonske akte dodatno unaprijede određena pitanja.

"Dva značajna noviteta su institut samoprocjene za svaku školu, kao i institut vanjske ocjene kvaliteta rada škole. Važno je istaći da Zakon prepoznaje i ulogu Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja", naglasila je ministrica.

Kazala je da su prijedlogu ovog zakona prethodile obimne konsultacije i javna rasprava, uz učešće svih relevantnih subjekata, kako bi se sačinio što kvalitetniji tekst zakona. Izrazila je uvjerenje da će zakon, o kojem će konačnu riječ dati Skupština KS, napraviti idealno okruženje za optimalan rast i razvoj svakog učenika, prepoznajući njegove najbolje potencijale.