BiH
280

Vlada FBiH prihvatila prijedlog o gradnji autoceste Konjic - Mostar kroz planinu Prenj

Klix.ba
Foto: Arhiv/ Klix.ba
Foto: Arhiv/ Klix.ba
Vlada FBiH je donijela Odluku o modelu realizacije projekta izgradnje donice autoceste Konjic - Mostar Sjever na Koridoru 5C kojim je utvrđena trasa prema idejnom rješenju koje prolazi dolinom Bijela i kroz planinu Prenj u dužini od 35,16 kilometara između Konjica (petlja Ovčari) i Mostara Sjever (petlja Vrapčići).

Sredstva za realizaciju ovog projekta bi trebala biti obezbijeđena prema modelu "finanisiraj - projektuj - izgradi", tako da privatni partner ponudi finansijske institucije koje će dati zajam za ove radove u iznosu definisanom ugovorom o građenju.

Bit će odabran najpovoljniji ponuđač za izgradnju i finansiranje. Radovi će biti ugovoreni prema FIDIC uvjetima ugovora o postrojenjima, projektovanju i građenju za električna i mehanička postrojenja, građevinske i inžinjerske radove prema projektima izvođača.

Vlada je danas JP Autoceste Federacije BiH zadužila da pripremi tendersku dokumentaciju za primjenu novog modela finansiranja. U roku od 30 dana od stupanja na snagu ove odluke Vlada Federacije BiH će Parlamentu Federacije BiH uputiti amandman na Prijedlog prostornog plana posebnih obilježja od značaja za Federaciju BiH "Autocesta na Koridoru 5C" u skladu sa ovom trasom. Za pripremu amandmana je zaduženo Federalno ministarstvo prostornog uređenja.

U inicijativi Autocesta FBiH za donošenje ove odluke navedeno je da je ova dionica u postojećim prostorno - planskim dokumentima položena tako da većim dijelom zaobilazi planinu Prenj i prati postojeću magistralnu cestu. Ukupna dužina trase je 53,2 kilometra, od čega su šest kilometara mostovi i vijadukti, a gotovo 21 kilometar tuneli, te predstavlja najskuplju dionicu na cijelom Koridoru, što u znatnoj mjeri umanjuje njegovu izvodljivost u cjelini.

U pregovorima s međunarodnim finansijskim institucijama u vezi s izgradnjom ove dionice, ukazano je da ne postoje ni minimalni elementi fizibilnosti, te zbog toga ni njihova spremnost za kreditiranje izgradnje.

Zbog toga su Autoceste FBiH pristupile optimizaciji trase, a na osnovu zaključka Vlade FBiH kojim je usvojeno idejno rješenje trase autoceste koja prolazi dolinom Bijela i dalje kroz planinu Prenj. Prema tom rješenju trasa autoceste koristi prirodne pogodnosti terena, prolazi kroz dolinu Bijela i kroz planinu Prenj, čime se skraćuje za 18 kilometara.

Po novoj varijanti trasa između Konjica i Mostara Sjever bi bila duga 35,16 kilometara sa 1,4 kilometra mostova i vijadukata i 16 kilometara tunela. Usporedbom ukupnih troškova za građenje ovih dionica vidljivo je da bi optimizacijom trase bile ostvarene uštede od 309.000.000 eura.