BiH
0

Vlada FBiH povećala svoj udio u finansiranju projekta "upravljanje čvrstim otpadom"

FENA
Kako bi spriječila zastoj u realizaciji projekta "Upravljanje čvrstim otpadom", Vlada Federacije BiH odobrila je na posljednjoj sjednici povećanje vlastitog sudjelovanja u njegovom finansiranju sa 14 posto, koliko je bilo utvrđeno ugovorom sa Svjetskom bankom iz 2002.godine, na 20 posto.

Povećanje iznosi 710.000 KM, odnosno s 3,34 miliona KM na 3,95 miliona KM za razdoblje od 2007. do 2009. godine.

Rebalansom proračuna za 2007. godinu, u Planu razvojnih projekata u FBiH koji se finansiraju iz inozemnih kredita, treba, zaključila je Vlada, planirati Projekt "Upravljanje čvrstim otpadom" po dodatnom ugovoru.

U dosadašnjoj realizaciji ovog projekta ugovori s izvođačima radova, nabavka opreme i značajan dio konsultanata su sa područja BiH, čime se povećalo vlastito učešće u njegovom finansiranju.

Osnovnim ugovorom je bilo predviđeno da se projekt realizira u tri regije: Mostar, Tuzla i Banja Luka. Međutim, projekt se trenutno realizira u šest regija: Bihać, Banja Luka, Bijeljina, Tuzla, Zenica i Sarajevo. Ova promjena broja regija zahtijevala je povećanje operativnih troškova u projektu.

Ova godina je veoma bitna za implementaciju projekta. U skladu sa sporazumom potrebno je potrošiti oko osam miliona američkih dolara do februara naredne godine. Da bi se ispoštovali rokovi definirani sporazumom o razvojnom kreditu, neophodno je izbjeći zastoje u implementaciji i riješiti aktualne probleme kao što je izbor lokacije u Bihaću, riješiti probleme sa dijelom lokalne zajednice u Tuzli, te redovno osiguravati sredstva za sufinansiranje projekta od strane Vlade FBiH.

Zbog vema izraženog problema oko deponiranja čvrstog otpada u oba entiteta, kao i zbog izraženog interesa i potreba regija da se uključe u ovaj projekt (Livno, Visoko, Goražde, Prijedor, Doboj i Zvornik), poduzeti su koraci, a u razgovorima sa Svjetskom bankom naglašen ovaj problem, kako bi se iznašle mogućnosti osiguravanja dodatnih kreditnih sredstava za nastavak ovog projekta.