Sporna instrukcija
112

Vijeće roditelja KS o jeziku: Ministarstvo ima pogrešan pristup, tražimo da škole spajaju djecu

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Vijeće roditelja Kantona Sarajevo oglasilo se povodom dopisa Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade, dostavljenog svim školama u Kantonu Sarajevo, u kojem je sadržana instrukcija po kojoj upotreba termina BHS jezik u školama KS više ne važi.

Nadležno ministarstvo donijelo je instrukciju da škole provedu anketu kod roditelja djece i školsku dokumentaciju usklade s rezultatima ankete, odnosno upotrebljavaju samo jedan od zvaničnih jezika u BiH, dakle ili bosanski, ili hrvatski ili srpski jezik.

Vijeće roditelja osnovnih i srednjih škola Kantona Sarajevo ponovno podsjeća javnost da je u više navrata upozoravalo da je ovakav ad hoc pristup nadležnog ministarstva pitanjima koja su od supstancijalnog značaja za neometan odgojno-obrazovni proces u Kantonu Sarajevo pogrešan i da ne dovodi do stvarnih strateških temelja za razvoj obrazovanja na našem Kantonu.

"Vijeće roditelja je od nadležnog Ministarstva kontinuirano zahtijevalo da se sačini Strategija razvoja obrazovanja na području Kantona Sarajevo, uz široku javnu raspravu i učešće što šireg broja zainteresovanih strana. Nažalost, ad hoc donesen zakon kojem nije prethodila kvalitetna strategija, rezultira ovakvim instrukcijama koje se dostavljaju kad je školska godina već uveliko počela, a koja opet izazivaju nepotrebne kontroverze i medijske napise", poručili su u saopćenju za javnost.

Vijeće roditelja smatra da je ovakva instrukcija rezultat tako normiranog zakona, koji omogućava različita tumačenja iste odredbe na različite načine, pa i na ovaj koji je sadržan u Instrukciji.

Poručuju da sigurno ne žele da grad Sarajevo, koji je i u svojim najtežim danima pokazao toleranciju i protivljenje svakoj vrsti diskriminacije, postane dio ozračja gdje se nazire mogućnost segregacije bilo koga.

"Mi tražimo da našu djecu škole spajaju, a ne razdvajaju po bilo kom osnovu". ističu iz Vijeća roditelja KS.

Vjerujući da namjere Ministarstva nisu loše i nisu ciljale na nešto što makar liči na segregaciju, pozivaju Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade da još jednom razmotri predmetnu instrukciju, a sve uključene strukture da zajednički pronađu rješenje koje je najbolje u interesu djece, navodi se u saopćenju za javnost.