Finalizacija do 27. jula
26

Ušli smo u tunel Ormanica kod Gradačca, pogledajte dokle se došlo s radovima

A. K.
Foto: A. K./Klix.ba
(Foto: A. K./Klix.ba)
Radovi na sanaciji tunela Ormanica koji se nalazi na putnom pravcu Tuzla – Orašje, između Srebrenika i Gradačca, počeli su prije godinu dana, a cjelokupan projekt bi, kako saznaje Klix.ba, trebao biti završen do 27. jula.

Kada se govori o povezanosti sa Evropskom unijom tunel Ormanica predstavlja žilu kucavicu privrede Tuzlanskog kantona, a kroz njega dnevno prođe više od 20.000 vozila.

Sagrađen je 1968. godine, a najznačajnijoj sanaciji se pristupilo nakon 51 godinu. Iznos ugovorenih radova koji su počeli u maju 2019. godine je 3.221.460,41 konvertibilnih maraka.

Kao investitor se potpisuje Javno preduzeće Ceste Federacije BiH, a izvođači radova su Jata group i Hering Široki Brijeg. Potpisani ugovor je predvidio završetak radova za pet mjeseci, odnosno totalnu obustavu prometa kroz tunel i njegovo odvijanje alternativnim putnim pravcima.

Međutim, kako su za Klix.ba kazali iz Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH, zbog zahtjeva lokalne zajednice, odnosno Vlade Tuzlanskog kantona, radovi kroz tunel pod totalnom obustavom su skraćeni na dva mjeseca, ali se tehnološki, zbog toga, rok za izvođenje radova produžio.

"Pod naizmjeničnim prometom u prošloj godini se izvodila hidroizolacija do visine od četiri i po metra sa drenažnim cijevima i temeljima. Također su pripremane lokalne ceste za preusmjerenje prometa, tj. urađena je kolovozna konstrukcija na lokalnoj cesti Srnice Donje – Špionica dužine od okvirno jedan i po kilometar i lokalna cesta preko tunela Ormanica u dužini od skoro jednog kilometra", kazali su nam iz Cesta Federacije BiH.

Iz ovog preduzeća su nam potvrdili da su radovi na izradi sekundarne obloge svoda tunelske konstrukcije nastavljeni sredinom maja pod totalnom obustavom prometa koja će trajati do 27. jula ove godine, kada je planiran završetak radova.

"Prema projektnom zadatku, radovi koji se izvode na tunelu uključuju: reprofilaciju zidova tunela, ugradnju hidroizolacije, ojačanje armaturom, ugradnju sekundrane obloge tunela, rekonstrukciju kolovozne konstrukcije, ugradnju ošupljenih ivičnjaka, ugradnju sistema odvodnje sa separatorima, rekonstrukciju ulazno-izlaznih portala i zidova te montažu nove rasvjete", precizirali su iz Cesta Federacije BiH.

Trenutni režim izmjene saobraćaja alternativnim putnim pravcima pogoduje vozačima, s obzirom na to da na ovim predjelima gužve nisu zabilježene.

Vozila iz smjera Tuzle i Srebrenika ka Brčkom i Gradačcu koriste novoizgrađenu obilaznicu oko tunela, a vozila iz smjera Brčkog i Gradačca ka Srebreniku i Tuzli koriste obilaznice Srnice – Doborovci – Bukva - Sladna R460 - Srebrenik M-1.8 (za laki i teški promet) i Srnice Donje - Srebrenik M-1.8 (laki promet).