Novi registar
90

U Tuzlanskom kantonu planiraju objaviti iznos plata i stručnu spremu zaposlenih u institucijama

A. K.
Sjedište Vlade TK (Foto: A. K./Klix.ba)
Sjedište Vlade TK (Foto: A. K./Klix.ba)
Bosanskohercegovačkoj javnosti uskoro će biti dostupan novi registar, koji će sačinjavati informacije o iznosu plata i stručnoj spremi zaposlenih u institucijama u Tuzlanskom kantonu.
Naime, Vlada Tuzlanskog kantona je donijela odluku o uspostavi registra zaposlenih u kantonalnim institucijama, koji će pored njihovih imena, sadržavati i podatke stručnoj spremi, ugovoru o radu te osnovnoj plati.

"Registar je jedinstvena evidencija podataka o osobama zaposlenim na određeno i neodređeno vrijeme u institucijama koja se vodi u elektronskom obliku, a odlukom je određen sadržaj i način njegovog vođenja, obaveza unosa podataka i rokovi, vođenje i upravljanje registrom, pristup podacima iz registra, period korištenja podataka, odgovornost za autentičnost i tačnost podataka i druga pitanja koja se odnose na egistar", naveli su iz Vlade TK.

Strategijom za borbu protiv korupcije od 2021. do 2024. i Akcionim planom za provođenje strategije predviđene su i aktivnosti uspostavljanja proaktivne transparentnosti i uspostavljanje sistema za otkrivanje korupcijskog ponašanja u javnim institucijama, razvijanje, promovisanje i provođenje preventivne antikorupcijske aktivnosti u javnom i privatnom sektoru te digitalizacija antikorupcije sa ciljem unapređenja međusobne komunikacije i saradnje.

"S tim u vezi, donošenje odluke i uspostava registra dodatni je iskorak u smjeru realizacije mjera definisanih strategijom. Odluka se primjenjuje na sve osobe zaposlene u organima uprave, upravnim organizacijama, uredima i službama koje osnivaju kantonalni organi, zavodima, agencijama, direkcijama, kao i javnim ustanovama, javnim preduzećima i drugim subjektima čiji je osnivač ili suosnivač Tuzlanski kanton ili je nakon osnivanja kanton preuzeo osnivačka ili suosnivačka prava te privrednim društvima u kojima Kanton učestvuje kao dioničar ili udjeličar sa procentom učešća više od 50 posto", naglašavaju iz Vlade TK.

Institucije imaju rok od 30 dana da imenuju ovlaštene osobe koje će dostavljati podatke Uredu za borbu protiv korupcije i upravljanja kvalitetom TK, a potom još 30 dana da podatke dostave.

"Pribavili smo mišljenje Agencije za zaštitu ličnih podataka, koja je stanovišta da podaci koji će biti objavljeni u registru opravdano uvršteni, odnosno trebaju biti dostupni javnosti. U ovom momentu ne znamo koliko je uposlenih u institucijama. Općine i gradovi moći će ovlastiti Ured za prikupljanje ovih podataka, a od odgovornih zavisi hoće li se na to odlučiti", kazao je sekretar Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanja kvalitetom TK Muamer Šljivić.

Ured za borbu protiv korupcije i upravljanja kvalitetom TK je prošle godine objavio registar o imovini i prihodima izabranih i imenovanih zvaničnika u TK. Međutim, određeni broj zvaničnika nije dostavio podatke te je ured počeo izdavati prekšrajne naloge.