Njih su nominirala kantonalna ministarstva obrazovanja, po jednog iz svakog od kantona iz oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg ili visokog obrazovanja.
Svima će, uz dodijeljena priznanja, kroz programe i projekte Ministarstva, biti omogućena i podrška za profesionalnu edukaciju i stručna usavršavanja.
Ministrica je čestitala prosvjetnim radnicima Svjetski dan nastavnika i istaknula da je to prilika da se pokaže kako se rad nastavnika i profesora cijeni kao izuzetno važan za ukupan razvoj društva.
"Također, namjera je da se izrazi podrška nastavnicima i profesorima u obavljanju odgovorne zadaće te naglasi važnost njihove profesije, ali i obrazovanja čiji su nositelji", kazala je.
Istakla je da obrazovati za izvrsnost nije proces prosljeđivanja informacija ili davanja instrukcija.
"Naprotiv, cilj obrazovanja je u poticanju mladih da prepoznaju i iskoriste vlastite vrijednosti i potencijale kako bi izgradili karakter s kojim će živjeti iskreno i slobodno, samostalno i odgovorno, spremni za sve životne izazove", navela je Dilberović.
Upitana za ocjenu položaja prosvjetnih radnika ministrica Dilberović kazala je na press-konferenciji da se prosvjetni radnici ne tretiraju onako kako bi to trebalo i kako to oni i zaslužuju, na svim nivoima obrazovne vlasti.
"Nezamislivo je da prosvjetni radnik, u jednom od kantona, ima veća primanja nego li njegov kolega za isti taj posao koji obavlja, možda i u lošijim uvjetima, u drugom kantonu. To je nešto što će se, neminovno uskoro morati riješiti", kazala je ministrica.
Dodala je da Vlada FBiH radi na prohodnosti u ujednačavanju platnih razreda na nivou FBiH.
Nastavnica likovne kulture iz USK-a Mirza Ibrahimpašić za 40 godina radnog staža ostvarila je zapažene rezultate u vannastavnim aktivnostima i humanitarnom radu te je tri puta bila proglašena jednim od tri najbolja nastavnika u realizaciji programa.
Za položaj prosvjetnih radnika danas je kazala da je dosta težak, ali i naglasila da se, bez obzira na to, entuzijazmom i visokim stupnjem savjesti može mnogo toga postići u radu s djecom.
"Cjelokupnu situaciju u državi osjete i prosvjetni radnici, ali ljubav prema tom pozivu i djeci to nadjača. S djecom se mora vrijedno raditi, odgajati ih na pravi način", kaže ona.
Mišljenja je da je priznanje koje je dobila dokaz da se rad prosvjetnih radnika cijeni i prepoznaje.
"Nastavnik koji se zalaže i trudi, bit će nagrađen za taj rad", naglasila je.
Osim nastavnih, istaknula je i važnost vannastavnih aktivnosti te naglasila svoja zalaganja u toj kao i oblasti humanitarnog rada.
"Nastavnik ne može bito samo u razredu, održati nastavu i ići kući. S djecom se treba raditi, otvarati vrata van svoga grada i države da bi prezentirali njihov rad", naglasila je.
Dobitnica priznanja je i Irena Vidović iz HNK-a. Ona je profesorica predškolskog odgoja, a kontinuirano je angažirana kao mentorica i savjetnica u procesu realizacije pripravničkog staža za odgajateljice i radu na projektima.
S 26 godina radnog iskustva prošle je, kaže, put od standardnog rada s djecom do novog načina koji, zajedno sa suradnicima, primjenjuje već desetak godina. To je tematsko planiranje, rad na projektima.
Upitana za usporedbu rada s djecom sada u odnosu na prije, kazala je da su djeca sada mnogo zahtjevnija.
"Ali nam je zato omogućen rad s kombiniranim dobnim skupinama što se pokazalo praktičnije u radu s djecom. Tako se, ne samo pukim prenošenjem znanja, djeci omogućava lepeza mogućnosti za iskazivanje djeteta kao ličnosti. Tako znamo njegove mogućnosti i pružamo mu potporu", kazala je.
Svjetski dan nastavnika proglasio je UNESCO 1994. godine u spomen na isti datum 1966. kad je potpisana Preporuka o statusu nastavnika, a 5. oktobar svake godine obilježava se u više od 100 država svijeta.