Građani ljuti
189

Stručnjaci tvrde: Loša gradnja razlog urušavanja asfalta u sarajevskom naselju Pofalići

Piše: A. B.
Foto: D. S./Klix.ba
(Foto: D. S./Klix.ba)
Olujno nevrijeme koje je jučer zahvatilo Sarajevo i izazvalo poplave i saobraćajne blokade u većini ulica, ipak je najveću štetu napravilo u Pofalićkoj ulici u naselju Pofalići, tačnije kod hotela Italia.

Naime, veliki dio saobraćajnice se u potpunosti urušio, čime je prekinuta saobraćajna komunikacija na tom dijelu, a s obzirom na pričinjenu štetu i urušavanje asfalta ni građanima nije sigurno kretanje ulicom.

Posjetili smo navedenu lokaciju na kojoj smo zatekli nekoliko zabrinutih građana koji su nas upozoravali kuda da se krećemo te odmah sugerisali da je stanje još gore te da se potpuno udubila desna strana asfalta koja je još jučer bila "netaknuta" i time je blokiran izlaz ljudima iz tri kuće.

Ulicom ne mogu prolaziti automobili, a ugroženi su i pješaci

Ibro Haćimić u Pofalićkoj ulici živi više od 20 godina i pamti nekoliko urušavanja i saniranja ovog puta, ali je istakao da je sada pričinjena najveća šteta i da je jezivo i gledati ulicu.

"Prvi put asfalt se urušio u dijelu puta uz samu ogradu i prošlo je mnogo vremena dok su to sanirali. Drugi put je to bilo tačno ispred hotela Italia, ali opet je bilo riječ o jednoj rupi, ali sada je ovo skoro cijela ulica. Ovo je zaista katastrofa", ispričao nam je Ibro na početku razgovora.

S obzirom na to da su ponovo najavljene kiše i da se još ne može očekivati stabilizacija vremena, Ibro je zabrinut šta se dalje može dešavati, jer je, kako nam je istakao, uvjeren da se neće pravovremeno djelovati i sanirati ovaj put.

"Ovuda se autima ne može proći, ali isto tako nije ugodno ni pješacima, jer je asfalt sada poprilično mekan i postoji bojazan da ljudi propadnu. Imam automobil i postoji obilazni put kojim se može dolaziti, međutim, teško mi je ući u garažu, jer mi je blizu ovaj urušeni dio puta. Znam da je potreban novac, zatim plan i projekt da se ovo riješi i naravno nisam ni ja za to da se ovo sve napravi nabrzinu, jer je najbitniji kvalitet, ali ipak je ovo zabrinjavajuće", dodao je.

Slično je i mišljenje još jedne građanke koja nam se nije predstavila, ali nam je ispričala kako je vidjela urušavanje asfalta i da je to bio jeziv prizor.

"Zaista se nadam da će se što prije sanirati ova ulica, jer se zaista bojimo novih padavina i svih posljedica nakon toga. Imamo zaobilazni put kojim se možemo kretati, ali nije to rješenje", kazala nam je vidno zabrinuta građanka.

Iz Općine Novo Sarajevo su nam rekli kako su obišli teren i utvrdili da je došlo do ispiranja tampona - donjeg sloja saobraćajnice i podizanja asfalta, te da će nakon utvrđivanja uzroka navedenog oštećenja u okviru svojih nadležnosti sanirati ovaj put.

"S ciljem utvrđivanja uzroka, potrebno je da KJKP Vodovod i kanalizacija izvrši i inspekcijski nadzor podzemnih instalacija. Naime, pretpostavka je da su ekstremne padavine uzrokovale značajno povećanje podzemnih voda koje postojeći profil cijevi mješovite kanalizacione mreže nije mogao prihvatiti, što je neminovno moralo dovesti do podizanja asfalta", poručili su iz Općine Novo Sarajevo.

Struka navodi da je asfalt urušen zbog loše gradnje saobraćajnice

Nadžija Nukić, diplomirana inžinjerka geologije i hidrogeologije, pojasnila nam je da uzrok ovakvog urušavanja nije klizište, jer bi osim ulice popucali i okolni objekti, već da je riječ o lošoj gradnji saobraćajnice.

"Podloga koja se nalazi ispod asfalta se trebala stavljati u slojevima, a projektom se odredi je li potrebno 10, 20 ili 30 cm. Nakon što se naspe taj materijal posebnim mašinama se ti slojevi nabijaju kako bi se pore između stopile u jedan materijal koji mora imati određenu stišljivost, odnosno, čvrstoću na pritisak, a to se dobija tim nabijanjem. Nakon postignute odgovarajuće čvrstoće stavljaju se naredni slojevi, a njihov broj ovisi o planiranom projektu. Nakon toga se izlijeva asfalt", kazala nam je.

Istakla je da se taj posljednji sloj naziva habajući, za koji mi nažalost nemamo najbolje materijale. Najbliži su oni duž rijeke Neretvice, osim toga udaljeni su i kamenolomi, a u svijetu se to smatra najkvalitetnijim materijalima za sloj na koji treba izliti asfalt.

"Nažalost, prilikom gradnje u našoj državi se najčešće koriste krečnjaci koji su lošeg kvaliteta i u sebi imaju gline, a to je nešto najlošije što se može staviti u saobraćajnicu. Asfalt koji se izlijeva na taj posljednji sloj mora imati određeni kvalitet i temperaturu pri kojoj se on postavlja. Dakle, ukoliko su temperature niže ili više od propisane onda se asfalt s tom podlogom ne može spojiti", naglasila je Nukić.

Navela je da sve ukazuje na to da podloga nije adekvatno urađena i da je upravo to dovelo do urušavanja asfalta.

"S obzirom na to da se zbog toga nije vezao asfalt i posljednji sloj i samim time napunile pore, ostale su pukotine, a kiša je ispirala sloj ispod tog asfalta i prolazila kroz njih te je tako došlo do udubljivanja. Moguće je i da debljina asfalta nije bila propisna, međutim, prvo je potrebno pogledati projekt i vidjeti kolika je debljina predviđena", zaključila je Nukić.