Na skupu su razmatrani nacionalni programi i strategija sigurnosti saobraćaja u srednjoročnom periodu za RS, a čula su se i iskustva u ovom segmentu iz zemalja okruženja prevenstvo kako utjecati na sigurnost saobraćaja i smanjiti broj nezgoda.
Predsjednik Narodne skupštine Republike Srpske Igor Radojičić koji je pozdravnim govorom otvorio ovaj skup ukazao je na to da saobraćaj ima težište u razvoju RS-a jer je infrastruktura "žila- kucavica" jedne zemlje.
RS ima, kako je naveo, ozbiljne planove za razvoj drumskog saobraćaja, modernizaciju željezničkog saobraćaja, uspostavljanje redovnog aviosaobraćaja što je definirano i Razvojnim programom RS-a i njenim Prostornim planom.
Radojičić ističe da je drugi važan aspekt ovog skupa sigurnost u saobraćaju, posebno što su statistike u ovoj godini veoma loše, jer se bilježi za devet posto više saobraćajnih nesreća nego prošle godine, čak 23 posto više poginulih i 43 posto više povrijeđenih u saobraćajnim nesrećama u odnosu na prošlu godinu.
"Vrijeme je da se javnost upozori da bezbjednost i bezbjednosna struktura nisu na zadovoljavajućem nivou", naglasio je on.
Ministar saobraćaja i veza RS-a Nedeljko Čubrilović istaknuo je važnost razmatranja sigurnosti saobraćaja na svim nivoima u čemu se moraju uključiti nadležni faktori kako bismo eliminirali veliki broj saobraćajnih nesreća.
Čubrilović je kazao da je uzrok takvog stanja i činjenica da nema dovoljno novca za ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu koja je u lošem stanju, ali i dodao da se moraju poduzeti mjere da se to stanje popravi, te da entitetska vlada poduzima mjere da što prije dođe do ugovora o izgradnji autoputeva. To i drugi kreditni iznosi koji će se pokušati dobiti ujecat će na postojeću putnu mrežu i njeno rasterećenje.
Zamjenik ministra saobraćaja i komunikacija u Vijeću ministara BiH Veselin Poljašević naveo je da je problem nedostatka novca za ulaganja u infrastrukturu u svim segmentima saobraćaja kako bi se sigurnost podigla na veći nivo.
Od nacionalnog programa sigurnosti saobraćaja RS-a očekuje se da ostvari efekte slične onim koji su postignuti u zemljama gdje je to već provedeno.
Marijan Ćurković, potpredsjednik koncerna "Agram" iz Hrvatske, istaknuo je da je situacija i u toj zemlji dosta loša kada je u pitanju broj poginulih u saobraćaju i pored činjenice da Hrvatska ima nove ceste i relativno dobre.
On smatra da je ipak najveći problem vozač i da je neophodno raditi na njihovoj edukaciji.