Slika glavnog grada
99

Sarajlije u borbi s blatom: Odlazak na posao kao noćna mora

L. H.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Sarajlije se svakodnevno susreću sa problemom kolapsa u saobraćaju. Odlazak i povratak s posla oduzima veći dio slobodnog vremena. Problemu dodatno doprinose i radovi na pruzi, koji traju već duže od godinu.

Tokom jutarnjih sati, kada većina građana odlazi na posao, a učenici u škole, u jednom tramvajskom vozilu se nalazi gotovo stotinu ljudi. Ista, ako ne i gora situacija je u autobusima koji trenutno mijenjaju tramvaje na relaciji Baščaršija - Čengić Vila. Također, zbog velike gužve, građani su prinuđeni napuštati tramvaje prije asfaltiranog dijela, te se prema autobusima kretati blatnjavom stazom. To i ne odaje baš najljepšu sliku glavnog grada Bosne i Hercegovine.

Vrzino kolo se tu ne završava. Obzirom da se autobusi kreću cestom zajedno sa ostalim vozilima, to dovodi do znatnog zakrčenja kompletnog saobraćaja. Ništa bolja situacija nije ni u popodnevnim satima kada se građani vraćaju iz škola ili s posla.

Da li postoji rješenje i koje je najbezbolnije za građane, za Klix.ba odgovara Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke.

Ševal Kovačević
Ševal Kovačević

"Mi smo odavno zapostavili saobraćaj. U odnosu na prijeratno stanje, mi imamo sve te motorizacije, a s druge strane nemamo infrastrukturu koja bi to pratila. Prije sveg nemamo infrastrukturu mobilnog saobraćaja, a ni mirujućeg saobraćaja, odnosno dovoljno parking prostora. Još uvijek nemamo izgrađene brze ceste kroz grad. Zbog toga se mučimo godinama. Što se tiče šinskog saobraćaja, vidimo da nisu u stanju da naprave ni tih 24 km pruge", objašnjava Kovačević.

Kada je u pitanju pronalazak rješenja, Kovačević tvrdi da je sada jako teško ispraviti napravljenu štetu, te da bi se stvari morale mijenjati iz korijena kako bi svima nama bio olakšan život na cesti.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

“Dozvolili smo da uže gradsko područje bude napadnuto betonima, a nemamo rješenja za mirujući saobraćaj. Važno je napomenuti da se nije smjela dozvoliti ovolika gradnja zgrada koja ne može pratiti mirujući saobraćaj. Greška je što se nisu izgradile podzemne garaže. Također trebale su se odrediti primamljive cijene za parkirališta u podzemlju. Nije tačno da ne bi bilo investitora da ulože. Na zapadu ne postoje atraktivnije investicije od onih u podzemne garaže“, smatra sudski vještak.

Umrtvljen grad

Problem saobraćaja u Sarajevu iza sebe krije brojne anomalije u našem političkom sistemu, a Kovačević smatra da je posljedica toga umrtvljen grad.

"Mi jednostavno nemamo politiku vođenja saobraćaja i samo se gleda ko će se gdje naći i ugraditi. Posljedica toga je umrtvljen grad. Nisam siguran da će se u skorije vrijeme išta moći napraviti, posebno uz ovakav rad infrastrukture. Na kraju krajeva ništa se ne radi da se saobraćaj približi građanima Sarajeva", kaže Kovačević.

Kada govorimo o potencijalnim rješenjima ovog problema, zanimalo nas je da li bi izgradnja metroa olakšala saobraćaj i svakodnevnicu građanima.

Semafori jedu vrijeme

"Metro ima svoje predispozicije i opravdanja za gradnju. Mi kao grad još uvijek ne dosežemo potrebni nivo da bi se išlo u gradnju metroa, ali se može ići u nivelaciju, to jeste ukrštanje u dva nivoa. Danas ovi semafori u gradu progutaše vrijeme. Ako bi bilo nekih sredstava na raspolaganju i želje da se grad idalje razvija, nije problem da se ide u izgradnju jedne linije metroa", objašnjava Kovačević.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Zbog enormnog prometa vozila u Sarajevu gužve postaju normalna pojava, a razlog tome nam je otkrio naš sagovornik.

"U Sarajevu je oko 150.000 registrovanih vozila, a u prometu imamo oko 450.000 vozila. Jako je teško reći, ali mislim da je kapacitet gradskog saobraćaja upola manji od toga. Dakle mi imamo duplo više vozila nego što naša infrastruktura to može podnijeti", kazao je za kraj razgovora Ševal Kovačević.