Rade samo do 22 sata
0

Sarajevski aerodrom još ne namjerava produžiti radno vrijeme

Piše: Nedžad Jamaković
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Za razliku od aerodroma u većim gradovima u regiji (Beograd, Zagreb, Split, Ljubljana, te Dubrovnik ljeti) koji rade 24 sata dnevno, sarajevski aerodrom ima radno vrijeme od 6 do 22 sata, a to će zasigurno ostati tako još neko vrijeme.

To je, naprimjer, ograničavajući faktor za kompaniju "BH Airlines", ali i za turiste koji na sarajevski aerodrom mogu sletjeti iza 22 sata samo u izuzetnim slučajevima, kao što su najavljena kašnjenja.

Izvršni direktor Sarajevskog aerodroma, Dino Begić, u razgovoru za Sarajevo-x.com istakao je da je osnovni razlog komercijalne prirode.

"Mi smo komercijalna firma i moramo se ravnati prema dobiti koju ostvarujemo. Sarajevski aerodrom godišnje ima 550.000 putnika, a naši kapaciteti su projektirani na milion. Ako bismo, dakle, imali dvostruko više putnika na godišnjem nivou, tada bismo mogli razmišljati o produženju radnog vremena. A prema sadašnjoj situaciji, u narednom periodu tako nešto nismo planirali, jer bismo bili u debelom minusu", kazao je Begić.

Za 24 sata im treba još 70-80 ljudi

On je pojasnio da bi samo Aerodrom trebao uposliti još 70-80 ljudi ako bi se odlučili za rad 24 sata dnevno. Ali, svako produženje radnog vremena, dodaje, zahtijeva i veći angažman vatrogasaca, graničnih policajaca, osoblja Hitne pomoći..., čije je prisustvo inače obavezno na aerodromu.

"U Sarajevu je u ljetnom periodu nešto povećan interes turista i za dolaske i za odlaske, ali to je nedovoljno. Ako bi, naprimjer, turističke organizacije napravile tu određeni pomak, te ako bi imali jaču privredu situacija bi se značajno popravila. No, ovako i sa radnim vremenom od 6 do 22 sata mi imamo prazan hod, odnosno nemamo redvonih letova od 8 do 12.30 sati", istakao je Begić.

Naš sagovornik ističe da, također, poštuju kantonalni Zakon o zaštiti od buke koji propisuje zabranu letova poslije 22 sata. No, ipak, priznao je kako to i ne predstavlja neki problem za produženje radnog vremena, budući da većina aviokompanija ima avione koji ne stvaraju veliku buku i mogu letjeti noću.

Begić je napomenuo kako u slučaju najavljenih kašnjenja letova izlaze u susret i turističkim agencijama i aviokompanijama, te produžavaju rad i sat-dva.

Direktor kompanije "BH Airlines", Nudžeim Rečica, za Sarajevo-x.com je istakao kako bi im puno značilo kad bi Sarajevski aerodrom radio do 23 ili 24 sata.

Kontinuiran rast u prilivu putnika

"Na taj način bismo mogli uvesti i treću liniju našim mlaznim avionom u jednom danu, što bi nam puno značilo", naveo je Rečica, ističući kako većina aerodroma na koje slijeću avioni "BH Airlinesa" rade 24 sata, s izuzetkom onog u Kopenhagenu koji ima ograničeno radno vrijeme.

Rečica je napomenuo kako Sarajevski aerodrom iz godine u godinu bilježi rast priliva putnika, baš kao i "BH Airlines".

"Kad smo počeli 2005, imali smo oko 50.000 putnika. Prošle godine smo imali nešto ispod 100.000, a ove godine očekujemo da će ih biti 110.000-120.000", naveo je on.

Dodao je kako, ipak, razumije bojazan ljudi sa Sarajevskog aerodroma, koji nisu sigurni da bi uspjeli pokriti troškove produženja radnog vremena.

"To iziskuje i nove radnike i pojačan angažman potrebnih službi, ali, opet, morali bismo naći načina da produže rad barem sat-dva poslije 22 sata", rekao je Rečica.