Velika investicija
134

Provozali smo se novim sarajevskim tramvajem: Značajan iskorak u poboljšanju javnog prijevoza

B. R.
Tri nova tramvaja, švicarske kompanije Stadler, od jutros su u redovnom javnom gradskom prijevozu Sarajeva, a Klix.ba je bio među onima koji su se provozali jednim od novih tramvaja.

Riječ je o savremenim vozilima koja su proizvedena po narudžbi Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo kao kupca. Ako je suditi po reakcijama građana, tramvajski prijevoz će biti mnogo ugodniji. Razlog za ugodniju vožnju nije samo u tome što je riječ o novim vozilima, već i taj što je prošle godine završena potpuna rekonstrukcija pruge od Ilidže do Marijin Dvora. Pruga od Marijin Dvora do Baščaršije je rekonstruirana 2012.

Novim tramvajima su ispunjeni savremeni standardi u javnom prijevozu. Naime, imaju tri vagona s kapacitetom 180 putnika, od čega se 79 odnosi na sjedeća mjesta, pod videonadzorom su, klimatizirani su, potpuno su prilagođeni osobama s invaliditetom, imaju Wi-Fi konekciju, USB priključke, itd.

Novina u odnosu na tramvaje koji su se do sada koristili jeste i to što imaju audio i vizuelnu najavu stanica, što je posebno značajno za osobe s invaliditetom i turiste. Osim toga, i prostor gdje se nalaze vrata je pod videonadzorom, čime vozač ima puno bolji uvid u ulazak i izlazak putnika.

Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta (SDP) je najavio da će sljedeći mjesec u saobraćaj biti puštena još dva nova tramvaja, u maju četiri, a preostalih šest u junu, julu i augustu. Dakle, riječ je o 15 novih tramvaja, a već do 2025. bi trebalo biti isporučeno još 10 novih Stadlerovih tramvaja za koje je ugovor potpisan u decembru prošle godine. Tako da će Kanton Sarajevo imati 25 novih tramvaja.

Ovo ne znači da stari tramvaji više neće saobraćati. Međutim, novim vozilima značajno će se poboljšati javni prijevoz u koji se godinama nije investiralo. Da se godinama nije investiralo govori podatak jeste da se nekoliko decenija moralo čekati na rekonstrukciju pruge i kupovinu novih tramvaja.

Novih 15 tramvaja koštali su 70 miliona KM, a novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Dodatnih novih 10 tramvaja koštat će 60 miliona KM. Nadležni pozivaju građane da čuvaju nova vozila.