{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Propast Butmirskog procesa vodi u politički sukob sa RS

S
17.11.2009. u 07:35
0
34
Propast Butmirskog procesa vodi u politički sukob sa RS
0
Propast Butmirskog procesa vodi u politički sukob sa RS
Ukoliko pregovori uspiju, OHR će biti zatvoren i put BiH ka integraciji u EU i NATO će biti ubrzan, kaže se u izvještaju ICG-a, koji je ponovo aktivirao rad u našoj zemlji. Ukoliko propadnu, međunarodna će zajednica biti stavljena pred težak izbor: ojačati OHR i pripremiti ga za dugotrajan politički sukob sa RS, ili razraditi alternativna sredstva koja bi bila vođena od strane Specijalnog predstavnika Evropske Unije.
'Ukoliko Butmirski pregovori budu i dalje trajali, moguće je da će PIC odgoditi odluku o sudbini OHR-a do početka 2010. godine, ali odluku o tranziciji je neophodno donijeti prije nego što u BiH počne napeta kampanja za opšte izbore u oktobru. 2010. godine.

Ovo je osjetljiv i potencijalno opasan trenutak i mnogo toga može krenuti po zlu. Još uvijek je moguće da Butmirski proces rezultira minimalnim dogovorom i da PIC na svojoj narednoj sjednici donese odluku o zatvaranju OHR-a. Dodatna odlaganja i nesigurnosti mogli bi biti opasni. Bez obzira na svoja ranija postignuća, OHR je sada i sam postao više dio BiH političkih sporova nego posrednik u iznalaženju rješenja, a izvršne (bonske) ovlasti visokog predstavika više nisu efikasne. OHR je prerastao u nedemokratski mehanizam za rješavanje sporova, i rješavanje tih sporova bi konačno trebalo postati zadatak domaćih institucija BiH uz privremenu i neizvršnu pomoć Specijalnog predstavnika EU. Kako bi se ovo postiglo neophodna je pažljiva, koordinirana i odlučna akcija Evropske Unije, Ujedinjenih Nacija, Amerike, Rusije i susjeda BiH.', piše u najnovijem izvještaju ICG-a o situaciji u našoj zemlji.

Američko-evropski pregovaračima, ICG preporučuje nekoliko stvari:

- trebalo bi da ukažu svim stranama u pregovorima da ne postoji jedinstven, idealan paket reformi, te da je ovo samo prvi korak, ali da postoji određeni minimum reformi koji je neophodan za kandidaturu za EU i NATO, uključujući davanje ovlasti državi da pregovara o pristupnim obavezama za članstvo u EU, usklađivanje ustava sa međunarodnim propisima o ljudskim pravima, i skromno jačanje državnih upravljačkih kapaciteta, i ne bi trebali da ustavne promjene postavljaju kao preduslov za zatvaranje OHR-a.

- ukoliko se međutim ne postigne dogovor, PIC će morati izabrati. On može ojačati OHR, tako što će se jasno podržati nastavak njegovog mandata u BiH do kraja 2010. godine, dati podršku korištenju bonskih ovlasti od strane Visokog predstavnika i ojačati vojnu misiju EUFOR-a sa mobilnim žandarmerijskim jedinicama koje bi bile sposobne da osiguraju sprovođenje odluka OHR-a. PIC bi također trebao imati jasnu strategiju kako da se nosi sa nepokornom Republikom Srpskom. Ovaj je pristup problematičan i podrazumijeva jasan rizik od eskalacije tenzija i paralizirajuće blokade u slučaju da Srbi sprovedu svoje prijetnje da bojkotuju državne institucije.

- Vijeće sigurnosti UN-a bi trebalo produžiti mandat EUFOR-a i NATO-a na najmanje godinu dana, naglasivši njihove široke ovlasti da osiguraju poštivanje Dejtonskog mirovnog sporazuma i osiguraju sigurno okruženje;

- Vijeće sigurnosti UN-a bi trebalo pozdraviti spremnost EU-a da preuzme nove odgovornosti u BiH, koje bi uključile garantovanje Dejtonskog mirovnog sporazuma putem uspostavljanja Specijalnog predstavnika Evropske Unije;

- Evropska Unija bi trebala da postavi novog Specijalnog predstavnika Evropske Unije sa jakim mandatom, koji bi uključivao mogućnost davanja savjeta političkim stranama u BiH i posredovanja među njima, identifikacije osoba, partija i postupaka koji su protivni Dejtonskom mirovnom sporazumu, i donošenja odluka vezanih za raspodjelu ili ograničavanje EU finansijske pomoći za BiH,

- Evropska Unija bi trebala opremiti Specijalnog predstavnika Evropske Unije sa jakim timom, kako bi mogao posredovati u BiH političim procesima, pregovorima između lokalnih političih snaga i usvajanju novog acquis communautaire Evropske Unije; EUSR bi morao razviti efektivnije mehanizme za konsultaciju sa civilnim društvom sa ciljem objašnjavanja reformi i procesa pristupanja EU građanima BiH,

Također, ICG smatra da bi EU bi trebala pozvati BiH da podnese prijavu za članstvo po usvajanju onih najneophodnijih minimalnih reformi dok bi Sjeverno-atlanski savez u decembru trebao izložiti uslove koje BiH mora ispuniti kako bi pristupila akcionom planu za članstvo u NATO-u.

'Nakon što ovi koraci budu učinjeni i nakon što BiH. vlasti ili visoki predstavnik razriješe pitanje državne imovine, OHR će moći biti zatvoren. Najopasnija od svih opcija bila bi da se ne donesu nikakve odluke: ukoliko PIC produži mandat OHR-a duže od prvih par mjeseci 2010. godine, a da ga pri tome značajno ne ojača, BiH će biti suočena sa konfrontacijom između RS-a i OHR-a iz koje niko neće izaći nepovrijeđen i koja bi mogla dugoročno narušiti funkcionisanje države BiH.', prognozira ICG

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: