Fondacija CPI
0

Povećanje cijena gradskog prijevoza neopravdano i štetno

FENA
Foto: Arhiv
Foto: Arhiv
Povećanje cijene karata za gradski prijevoz je neopravdano i štetno i ne rješava problem, a ugrožava građane, rezultat je analize koju je provela nevladina organizacija, Fondacija CPI.

Analiza je pokazala i veliki višak zaposlenih, a Fondacija smatra da je neophodno unapređenje upravljanja resursima i poslovnim procesima u GRAS-u.

"Sarajevo je najzagađeniji grad u Evropi i možemo ustvrditi i da Sarajevo ima nejneefikasniji gradski prijevoz u Evropi. Jedan od prvih prijedloga najnovijeg novog direktora GRAS-a Harisa Kadića, je da se cijena karata poveća za 25 posto. Time bi se izjednačila sa cijenom gradskog saobraćaja u Zagrebu, gdje se građani voze u novim, niskopodnim, klimatiziranim tramvajima i autobusima, vozni red je kompjuteriziran i svima dostupan i karta vrijedi za neograničen broj vožnji u jednom smjeru u tramvajima i autobusima i uspinjači u trajanju od 90 minuta", pojašnjeno je iz Fondacije.

Fondacija CPI smatra da je prijedlog direktora GRAS-a površan i jednosmjeran. Prebacivanjem troškova neefikasnog poslovanja samo na leđa građana tj. dizanjem cijena karata i kupona, Kadić neće, tvrde u Fondaciji, dugoročno riješiti probleme GRAS-a, nego će samo dodatno pogoršati standard i kvalitet života građana Sarajeva, ponajviše onih najugroženijih.

"Pozivamo direktora GRAS-a da prije nego započne razmišljati o povećanju cijena usluga preduzeća GRAS posebnu pažnju posveti podizanju efikasnosti i adekvatnosti strukture zaposlenih, usklađivanju procesa nabavki s važećim propisima o javnim nabavkama, pravilniku o potrošnji goriva, neefikasnom upravljanju zalihama i naplati potraživanja", navedeno je u saopćenju.

Fondacija tvrdi da su najveći problemi s kojim se suočava GRAS visoki troškovi zaposlenih, uprave i administracije.

"Uporedna analiza operativnih troškova javnih prijevoznika u pet evropskih gradova koju je radila Fondacija CPI, pokazala je da GRAS ima daleko najviše troškove zaposlenih. Tako npr. skopsko javno saobraćajno preduzeće, u gradu sa 670.000 stanovnika, broji oko 1.300 zaposlenih i prometuje s 349 vozila, dok sarajevski GRAS u kantonu s oko 420.000 stanovnika, javni prijevoz obavlja sa 358 vozila i na platnom spisku vodi oko 2.000 radnika", pojašnjeno je u saopćenju.

Struktura operativnih troškova JKP GRAS, tvrdi Fondacija, neupitno ukazuje na to da je ovo preduzeće neodrživo ukoliko ne smanji broj radnika i na taj način oslobodi sredstva za poboljšanje svojih usluga, ponajprije u dijelu podizanja kvalitete i sigurnosti vozila u kojima obavlja svoju primarnu djelatnost.

"Sva preduzeća obuhvaćena analizom, iz Londona, Praga, Budimpešte i Skoplja objavljuju svoje finansijske izvještaje na internetu, dok su nam u službi GRAS-a rekli da su ti podaci poslovna tajna i da možemo poslati zahtjev za podtke, ali to ne znači da ćemo ih dobiti. Zato smo njihove službene podatke za ovu analizu bili primorani kupiti od AFIP-a", navedeno je u saopćenju.