Stav mještana i struke
85

Poruka mještana: Koridor 5C kod Mostara se gradi nelegalno, kreira se etničko čišćenje Srba

Piše: R. D.
Foto: R. D./Klix.ba
(Foto: R. D./Klix.ba)
Trasa Koridora 5C južno od Mostara gradi se najplodnijim poljima ove zemlje, uništava dvije rijeke i perspektivnu vojnu imovinu te kreira potencijalno etničko čišćenje Srba. Ovo su samo neke od teza kazanih na konferenciji za medije kojom mještani i struka nastoje ponovo aktualizirati to pitanje.

Arhitektica Maja Popovac kazala je kako je izmještanje trase autoputa s Podveležja, kako je bilo planirano, u plodnu dolinu motivisano političkim i ličnim interesima.

"Rađene su studije isplativosti i održivosti autoputa ovom našom dolinom. Studija trase koja je išla Podveležjem je dobila najveću ocjenu 9, a ova aktuelna trasa koja ide plodnim prostorima ocjenu 1. Politika je trasu okrenula tako da ona ugrožava život povratnika, da prolazi lokacijom s bogatim kulturno-historijskim naslijeđem... Mi smo zainteresovani za autoput, ali ne tako da uništimo budućnost naše djece", kazala je Popovac.

Poslanik u Parlamentu FBiH i profesor s Agromediteranskog fakulteta Ahmed Džubur kazao je kako se autoput ovim prostorom gradi na vrlo čudan način te kako je javna rasprava doživjela potpuni fijasko.

"Mišljenje neutralnih stručnjaka za ovu trasu je potpuno negativno. Ona eliminiše temeljni pristup da se autoputevi kao svugdje u svijetu grade preko relativno pasivnih područja. Ovdje se ubija perspektiva življenja, samo treba pogledati kako su Hrvati gradili svoje autoputeve i nisu dirali plodna polja. Na ovaj način, poluilegalno, razgovorima iza zatvorenih vrata, obećavanjem radnih mjesta, autoputem se pokušava uništiti život u dolini Neretve", kazao je Džubur.

Naglasio je izuzetno negativan ekološki aspekt zaštite voda i zraka... Nikad nisu ozbiljno prezentirani negativni aspekti, a odabrana je najgora moguća trasa.

"Podveležje je potpuno pasivan prostor, ovim projektom i vjetrolektranama bi dobilo šansu da se razvija. Ova trasa dolazi i u koliziju s perspektivnom vojnom imovinom, vojnim aerodromom. Ljudi koji rukovode ovim procesom ušli su u potpunu ilegalu", izjavio je Džubur najavivši svoje poslaničko pitanje o ovoj temi.

Na konferenciji je govorio i mještanin Semir Kljako, vlasnik kuće koja se nalazi 22 metra od zaštitnog pojasa budućeg autoputa. Kljako je podsjetio na peticiju s tri hiljade potpisa kojom su tražili izmještanje trase.

Mještanin Ado Šator kazao je kako preduzeće Autoceste FBiH nizom mutnih radnji želi potkupiti mještane, nudeći im zaposlenje u ovoj javnoj kompaniji.

Vujadin Berberović, neformalni lider Srba povratnika u Ortiješ posljednjih 20 godina, trasu je okarakterisao kao potencijalno etničko čišćenje.

"I ovako je malo Srba u Mostaru, mislim da nas je manje od četiri hiljade, od nekadašnjih 25 hiljada. Insistiramo da trasa ostane u brdskim predijelima", kazao je Berberović.