Odluka Ministarstva
34

Online nastava je za djecu sa poteškoćama u razvoju nemoguća, roditelji u KS imaju uslove

N. V.
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
Na insistiranje roditelja djece koja pohađaju Zavod Mjedenica Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS je donijelo odluku o tome da škole u koje idu djeca sa poteškoćama u razvoju organizuju nastavu u učionicama, no način organizacije je prepušten njima.

Roditelji djece sa poteškoćama u razvoju imaju svoje opravdane zahtjeve kada je u pitanju način organizacije nastave u vrijeme epidemije, a to je da časovi ne budu skraćivani i da se nastava izvodi kao i prije pandemije, naravno uz nekoliko promjena i poštivanje svih epidemioloških mjera.

Predsjednik Vijeća roditelja zavoda Mjedenica u Sarajevu Edo Čelebić kaže da su njima časovi od 30 minuta neprihvatljivi, a i bespotrebni s obzirom na to da njihova djeca ionako manje vremena provedu u školi nego djeca u regularnim osnovnim školama, a u razredima/grupama je svega nekoliko učenika.

On tvrdi da se nastava može izvoditi isto kao i ranije ukoliko se poštuju epidemiološke i zdravstvene preporuke.

"Potrebno je jedino da se izbjegnu gužve na prijemu, da se djeca i zaposleni puno ne miješaju i da se poštuju sve epidemiološke mjere koje inače postoje", kazao je on.

Vijeće roditelja je ranije od kantonalnog resornog ministarstva tražilo da od septembra njihova djeca obavezno budu u školskim klupama u zavodu Mjedenica i centru Vladimir Nazor s obzirom na to da se online nastava u prethodnom periodu za njih pokazala potpuno neučinkovitom.

Kada su sve škole u Federaciji BiH zatvorile vrata, a nastavnici počeli sa realizacijom online nastave, isto je funkcionisalo i u Mjedenici, međutim Čelebić objašnjava zašto takva nastava njima ne može biti prihvatljiva, a dodaje i to da od online škole nemaju mnogo koristi ni djeca u drugim, regularnim osnovnim i srednjim školama.

"Ovo nisu djeca kao u osnovnoj školi da mogu samostalno da rade neke stvari. Roditelji nisu defektolozi, ja nisam obučen da raspolažem tehnikama kojima oni raspolažu da bi moje dijete usvojilo neko znanje. S druge strane šta toj djeci znači bilo kakva nastava ako nemaju socijalnu interakciju", kazao je predsjednik Vijeća roditelja Mjedenice.

Edo Čelebić je posebno istaknuo važnost ljetne radionice koju su organizovali ove godine za djecu sa poteškoćama u razvoju. Ova radionica je organizovana u saradnji sa ministarstvom, a on se nada da će postojati način da se ovako nešto održava i na zimskom raspustu.

"To nije klasična škola, nego jedan mali uvod u školu, cilj je da ih ponovo naviknemo na učionice, omogućimo im socijalnu interakciju i da logopedi rade s njima", kazao je Čelebić.

Osim ljetne i zimske škole koja je ovoj djeci prijeko potrebna kako bi se adaptirali na redovnu školu koja im predstoji, roditelji djece sa poteškoćama u razvoju se godinama bore i za poboljšanje kvaliteta nastave, ali i veći broj asistenata u nastavi.

Zavod Mjedenica ima hronični nedostatak kadra, a da bi se ove godine nastava mogla normalno odvijati potrebno im je 15 novih asistenata, dva logopeda i dva odgajatelja. Međutim, s obzirom na to da su i mnogima koji su do sada bili zaposleni istekli ugovori, neizvjesno je da li će na kraju biti dovoljno asistenata.