Bihać i Cazin
106

Oko 130 djece iz migrantskih porodica uskoro u školskim klupama

FENA
Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba
Odgojno-obrazovni proces za djecu iz migrantskih porodica koja trenutno borave na području Bihaća i Cazina, trebao bi krenuti početkom drugog polugodišta ove školske godine potvrdio je Adnan Kreso iz Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona (USK).

"Slijedit ćemo primjer nekih drugih zemalja, koje su se prije nas našle na migrantskoj ruti, tako da ćemo početi s pripremnim detraumatizacijskim procesom. Polako ćemo tu djecu uvoditi u odgojno-obrazovni sistem, kako bismo ih kasnije zavisno od njihovog ostanka u Bosni i Hercegovini mogli uključiti u neku vrstu redovne nastave", rekao je Kreso.

Dodao je kako domovi zdravlja u Cazinu i Bihaću završavaju detaljnu proceduru zdravstvenih pregleda, dok su nastavnici koji će raditi s djecom prošli dodatnu edukaciju.

"Dom zdravlja u Cazinu već je završio detaljne zdravstvene preglede oko 30 djece osnovnoškolskog uzrasta, koja borave u prihvatnom centru 'Sedra'. Pri kraju istog procesa je i Dom zdravlja u Bihaću, koji zdravstveno kontroliše oko 100 djece istog uzrasta u prihvatnim centrima 'Đački dom' u Borićima i Bira. Nastavnici su prošli posebnu edukaciju i za sve njih će biti osigurani i dodatni honorari", rekao je Kreso.

Ističe da će oko 130 djece na području Bihaća i Cazina biti uključeno u početnu fazu odgojno-obrazovnog procesa u četiri osnovne škole.

"Za njih će biti organizovan poseban nastavni program u bihaćkim osnovnim školama 'Harmani 2', 'Prekounje' i 'Brekovica', te u Osnovnoj školi 'Ostrožac' u Cazinu. Sve škole su u relativno blizu tri prihvatna centra na području Bihaća i Cazina, što će nam značajno sve olakšati. Treba istaći da će logističku podršku i sve troškove obrazovanja djece snositi međunarodne organizacije: UNHCR, IOM, Save the children i ostali", potvrdio je.

Za djecu iz privremenog prihvatnog centra "Miral“ u Velikoj Kladuši još se traži konkretno rješenje, tako da bi i oni u dogledno vrijeme mogli biti uključeni u odgojno-obrazovni proces.