Reforma obrazovanja
49

Objava novih kurikuluma u KS-u ponovo prolongirana, novi rok januar 2021. godine

B. R.
Objava kurikuluma tek dio reforme obrazovanja u KS-u (Ilustracija: Shutterstock)
Objava kurikuluma tek dio reforme obrazovanja u KS-u (Ilustracija: Shutterstock)
Nacrt predmetnih kurikuluma u Kantonu Sarajevo nije objavljen ni u prolongiranom roku. Opet je određen novi rok za objavu, a zašto je to tako obrazložio je Namir Ibrahimović, voditelj reforme obrazovanja.
Pojedini kurikulumi su trebali biti objavljeni 30. juna ove godine, a kao razlog zbog čega nisu kantonalni ministar obrazovanja, nauke i mladih Anis Krivić je naveo tadašnju promjenu vlasti i pandemiju koronavirusa.

U izjavi za naš portal iz sredine jula poručio je da je novi rok za objavu 15. novembar, ali to se nije desilo. Ibrahimović je kazao da je novi rok 30. januar sljedeće godine, a poznato je i zašto.

"Razlog pomjeranja je što nadležno ministarstvo nije osiguralo produženje rješenja za ljude koji su radili na tome. Nažalost, iako smo se bili dogovorili na početku jula da se produže rješenja za 90 ljudi koji rade na kurikulumu, ona su potpisana tek u oktobru. Do tada nije bilo korisno raditi bilo šta, jer niko nije bio obavezan da uradi bilo koji dio. Vrlo je teško bilo reći ljudima da rade i pod kojim rješenjem bi radili", ukazao je.

Istaknuo je još jedan problem.

"Drugi problem je što je Ministarstvo na stolu od jula imalo prijedlog memoranduma saradnje sa OSCE-om u Bosni i Hercegovini u vezi s korištenjem platforme koju je misija OSCE-a ponudila svim administrativnim jedinicama koje rade na reformi obrazovanja. Na njoj trebaju biti objavljeni svi predmetni kurikulumi. Nažalost, to se desilo tek u oktobru i nije se desilo ranije", kazao je Ibrahimović.

Šta poslije objave kurikuluma?

Prema njegovim riječima, reforma obrazovanja se nastavlja i ponovio je da će, kako je naveo, veliki broj predmetnih kurikuluma biti objavljen u januaru sljedeće godine.

Naglasio je da u Kantonu Sarajevo nije riječ o reformi kurikuluma, već o reformi obrazovanja.

"Jedan od segmenata reforme obrazovanja jeste prvi korak u kojem se umjesto nastavnih planova i programa izrađuju predmetni kurikulumi. Srž ili glavni sadržaj novih kurikuluma jeste zajednička jezgra nastavnih planova i programa, koja je donesena na nivou Bosne i Hercegovine, a koju je izradila državna Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje. Zakonska obaveza za sve administrativne jedinice je da tu zajedničku jezgru spuste u svoje nastavne planove i programe. Međutim, kako ishodi učenja ne odgovaraju onome što mi već sada imamo u nastavnim planovima i programima, to zahtijeva izradu drugačijeg dokumenta, u ovom slučaju predmetnog kurikuluma", objasnio je Ibrahimović.

Kao prvi korak reforme obrazovanja je naveo izradu predmetnog kurikuluma, a zatim slijedi stručna javna rasprava. Kako je istakao, prije pandemije koronavirusa planiran je novac za vanjsku recenziju - da oni izvan Bosne i Hercegovine mogu provjeriti kvalitet učinjenog.

Nakon javne rasprave, objašnjava nam, slijedi edukacija nastavnika pojedinih predmeta, a to će zavisiti od kantonalnog budžeta i koliko će drugi akteri pomoći vlastima da educiraju nastavnike.

Poslije toga je planirano pilotiranje projekta u nekoliko škola, a ne u svim školama istovremeno. Na osnovu toga će se zaključiti šta mijenjati i u konačnici odlučiti kako reformu primijeniti u drugim školama.

Koronavirus poremetio reformu

Ibrahimović je ukazao da se nijedna reforma ne može ostvariti preko noći.

"Mnogo ljudi je uključeno i mnoge se stvari moraju promijeniti. Pored uvođenja novog obrazovnog sistema koji će biti zasnovan na ishodima učenja, vi morate održavati postojeći sistem. Djeca moraju ići u školu, ne možemo reći da čekaju dok mi probamo", dodao je.

Smatra da obrazovna reforma mora biti primarna za svakog bez obzira na to ko čini vlast, jer iz nje, kako je izjavio, polaze sve druge stvari.

Napomenuo je da je u šest osnovnih škola bila eksperminetalna nastava maternjeg jezika u prošloj školskoj godini, ali da je ona zaustavljena zbog pandemije koronavirusa, tj. početkom online nastave.

Istakao je da je to bilo planirano i za matematiku te da su edukacije nastavnika bile planirane u martu i aprilu, ali da je to stopirano zbog pandemije.