BiH
0

NSRS: Razmatran set zakona za reformu poslovanja

FENA
Foto: SRNA
Foto: SRNA
Poslanici Narodne skupštine RS-a u večernjem dijelu zasjedanja razmatrali su set izmjenama zakona koji se odnose na uklanjanje poslovnih barijera.

Međutim, osim izmjene zakonodavnog okvira, reforma podrazumijeva i izradu potpuno novog informacionog sistema.

Taj sistem je ključna pretpostavke za realizaciju jednošalterskog sistema (one stop shop) prijema zahtjeva kod Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF) i informaciono uvezivanje APIF-a s privrednim sudovima, Poreskom upravom, Republičkim zavodom za statistiku, Inspektoratom RS-a i, po mogućnosti, Upravom za indirektno oporezivanje (UIO).

U namjeri da osigura bespovratna sredstva, Vlada RS-a je kandidovala projekt Evropskoj komisiji da bi se osigurala finansijska podrška za spomenuti informacioni sistem, a te aktivnosti su još u toku i tek se očekuje finalna odluka, stoji u Informaciji o reformi registracije poslovanja.

Na sjednici entitetskog parlamenta skoro bez rasprave razmatrane su izmjene i dopune nacrta zakona o registraciji poslovnih subjekata, klasifikaciji djelatnosti, izmjene zakona o stranim ulaganjima, kao i izmjene i dopune zakona o izvršnom postupku i o Agenciji za posredničke informatičke i finansijske usluge.

Usvajanjem ovih zakona u konačnoj formi trebalo bi da se smanji i broj procedura i dana neophodnih za registraciju poslovanja i to u nekoliko faza.

Vlada RS-a planira smanjiti potrebno vrijeme, odnosno broj dana za registaraciju s 23 (u nekim izvještajima 21 dan) na tri dana, smanjiti broj potrebnih procedura s 11 na pet, te troškove početka poslovanja na što je moguću manju mjeru, s 1.130 do 1.532 KM na 350 KM.

U planu je uspostavljanje jedinstvenog registra svih poslovnih subjekata (i pravnih i fizičkih subjekata) na jednom mjestu - koji trenutno postoji na više mjesta, ali nije međusobno uvezan i istovjetan te zadržati sistem pravne sigurnosti i smanjiti nivo mogućih sporova na najmanju moguću mjeru.

Vlada RS-a je predložila da se ukinu sudske takse i smanje naknade notarima kod prve registracije privrednih subjekata te da se smanje ostale naknade u nadležnosti entiteta, te preporuči smanjenje taksi Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine.

U Informaciji o reformi registracije poslovanja, koju je entitetska vlada predložila parlamentu na usvajanje, ističe se da je analizom utvrđeno da se 80 posto ukupnih troškova registracije odnosi na notarske naknade i sudske takse i da je moguće realizirati ciljeve ove reforme samo ukoliko se ovi troškovi smanje.