Kad vozovi zakasne
276

Novalić po svaku cijenu za direktora Željeznica FBiH želi Enisa Džafića, naredio smjenu Nadzornog odbora

S. H.
Fadil Novalić i Enis Džafić (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Fadil Novalić i Enis Džafić (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Dešavanja u javnom preduzeću Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine i više su nego burna. Trakavica između Nadzornog odbora i Vlade FBiH traje mjesecima, a spor je nastao kod izbora za generalnog direktora tog preduzeća.
Nadzorni odbor se vodi stručnošću i ocjenama te za direktora bira najbolje rangiranog kandidata. To je u ovom slučaju bivši član uprave preduzeća nadležan za investicije Rešad Mandžo. Međutim, premijer Fadil Novalić ima svog favorita, a to je aktuelni direktor Enis Džafić, čiji rad premijer hvali gdje god stigne, uprkos brojnim pritužbama na rad, javne nabavke i generalno upravljanje preduzećem.

Vlada Federacije BiH je 3. septembra dala prethodnu saglasnost da se za generalnog direktora imenuje Enis Džafić, bez obzira na to što je on bio treći na konkursu sa 9 osovojenih bodova. Omjer glasova na Vladi FBiH za davanje saglasnosti Džafiću bio je 7:5.

U međuvremenu je zasjedao Nadzorni odbor Željeznica FBiH koji nije poslušao Vladu FBiH, odnosno nije postupio po datoj saglasnosti i za generalnog direktora su imenovali prvorangiranog na konkursu Rešada Mandžu. Potom se Nadzorni odbor obratio Vladi FBiH i zatražio saglasnost za imenovanje Mandže kako bi procedura bila ispoštovana.

Ipak, tu dolazi do problema, jer premijer Novalić na to ne pristaje. Već se obratio resornom ministru Denisu Lasiću i zatražio da se za današnju sjednicu Vlade FBiH pripremi informacija da NO nije postupio po odluci Vlade te da traži njihovu smjenu.

Tom Nadzornom odboru mandat ističe krajem oktobra, ipak Novalić želi smjenu kako bi bio izabran v. d. članova Nadzornog odbora i kako bi se vjerovatno odluka o imenovanju po izboru Vlade, odnosno premijera Novalića sprovela.

Uprava Željeznica FBiH dugo je funkcionirala na period od po šest mjeseci, kao v. d., a problem je nastao kada direktor Enis Džafić nije pristao da potpiše menadžerske ugovore s izvršnim direktorima (uprava preduzeća) te je na neki način sam rukovodio.

U međuvremenu su članovi uprave pisali i ministru Denisu Lasiću, gdje su iznijeli žalbe na račun rada Željeznica i ono što ocjenjuju kao propuste u rukovodstvu.

Kako saznajemo i prvi put kada je na Vladu FBiH stigla odluka za davanje saglasnosti za izbor generalnog direktora kao prijedlog Nadzornog odbora je bilo ime Rešada Mandže. Ipak, kao konačan prijedlog pred ministrima Vlade FBiH našlo se ime trećeplasiranog Džafića te je za njega vlada i dala saglasnost.

Novalić u pismu ministru Lasiću, gdje kritikuje Nadzorni odbor, naglašava da nije obaveza izabrati prvoplasiranog na konkursu, već postupiti onako kako je interes vlasnika kapitala. Prema tome interes Vlade FBiH je imenovanje Enisa Džafića, bez obzira na rezultate konkursa, koji evidentno služi samo da bi se ocijenilo da li se ispunjavaju generalni uslovi.

U Željeznicama FBiH radi oko 3.100 ljudi.