Apsurd zakona
44

Noćne more taksista: Još uvijek skidaju taksi oznaku na entitetskoj liniji, kazne do 500 KM

Piše: M. N.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Sarajevski taksisti iz oba entiteta istu muku muče već godinama. Kada prelaze nevidljivu granicu u glavnom gradu, moraju skinuti oznake firme. Ukoliko to ne učine, plaćaju visoke kazne.

Predsjednik Udruženja Sarajevotaxi Enver Suljagić kaže kako su taksisti već navikli na tu proceduru.

"Nama niko ne može zabraniti da završimo započetu vožnju, samo ne možemo nositi oznake firmi, jer bismo kršili njihove zakone i propise. Pridržavamo se toga i skidamo ih. Tako je po zakonu i moramo tako raditi", kazao je Suljagić.

Iako je to po zakonu i jednog i drugog dijela Sarajeva (KS i Istočnog Sarajeva), i vozačima i mušterijama bude neugodno kada usred vožnje moraju zaustaviti vozilo kako bi skinuli oznake. Dešavalo se i da mušterije izađu, jer im sve to bude veoma sumnjivo. Predsjednik Taksi udruženja Radioataxi iz Istočnog Sarajeva Radislav Batak kaže kako se godinama bore protiv toga.

"Zakonom u KS smo mi izjednačeni s 'divljim' taksistima, a mi to nismo. Radimo 25 godina i imamo sve potrebne dokumente. Mi ulazimo u grad jer vozimo mušteriju i vraćamo se odmah, a pri povratku ne kupimo druge mušterije. Koji je razlog da mi skidamo taxi oznaku ako ne uzimamo mušterije? Ali zaustavlja nas policija, zaustavi nas inspekcija, maltretiraju nas i kažnjavaju. A iz aviona se vidi da imamo TA table po kojima se vidi da smo regularni", rekao je Batak za Klix.ba

Teško mu pada što u grad u kojem je odrastao mora ući kao "ilegalac" i kao da ulazi u drugu državu. Kaže kako je mnogim kolegama i njemu "pukao film" i da ne žele više skidati oznake firme jer smatraju da to nije uredu i da se taj problem mora riješiti.

"Kad skinemo oznaku, ne daj Bože da imamo udes. Iako je svaki putnik osiguran i liječenje bi bilo plaćeno, posumnjali bi da se krijemo, jer nemamo oznaka", kazao je.

Ali nadležni nemaju razumijevanja. Kazne su poprilično visoke, a neki su platili i 500 KM zbog ove proceduralne stvari. I sam Batak je platio 500 KM jer su ga u povratku zaustavili na Marijin-Dvoru, kad nije skinuo oznake.

"Ne znamo više šta da radimo. Jedna policajac te zaustavi i pita zašto nemaš oznake, a drugi te kazni. To je tako - luda kuća. Ja bih volio da je sve normalno kao ranije. Mi taksisti između sebe imamo odličan odnos, pogotovo sa Sarajevotaxijem, ali vlasti se ne mogu dogovoriti", rekao je Batak.

Novim izmjenama i dopunama Zakona o taksiprijevozu uvedeno je da se sva vozila koja nemaju dopunsku taksi oznaku, a koju izdaje kantonalna služba, smatraju ilegalnim. Samim tim, taksisti iz Istočnog Sarajeva su "upali" u tu kategoriju i pored toga što imaju licencu i sve druge potrebne dokumente. Uvedena je i kontramjera vozačima iz KS u Istočnom Sarajevu pa i oni moraju skidati oznake.

Paradoks je da zakon koji je tu da dovede red, onemogućava legalan prijevoz putnika iz Istočnog Sarajeva preko entitetske linije na traženu destinaciju u Sarajevu i obratno. Najveći problem je objasniti turistima, još ako vozači ne znaju taj strani jezik, nerijetko i gube mušteriju. No, nadležnima očito ništa nije sporno, jer se oni ionako voze službenim automobilima.