Troje mrtvih
32

Ni godinu nakon sudara vozova kod Jablanice nisu poznati rezultati istrage

R. D.
Prošlo je dvanaest mjeseci od kobnog sudara dva voza kod Jablanice, u kojem su smrtno stradala trojica zaposlenika Željeznica FBiH, a nadležni još uvijek nisu obznanili rezultate istrage ovog slučaja.

Kolege stradalih ogorčene su na rad pravosuđa nakon ove željezničke nesreće, a Vernesu Buljugiji, predsjedniku Sindikata mašinovođa FBiH, ostaje da tužno konstatira kako se niko iz tužilaštva, sudova ili policije nijednom zvaničnom rečenicom nije oglasio o uzrocima sudara dvije željezničke kompozicije u noći 22. augusta.

"Ljudi su ogorčeni, nemoguće je da niko u 12 mjeseci nije slova napisao", kaže Buljugija za Klix.ba i konstatira da stanje u našim željeznicama nije loše, kako je znalo biti, da su plate redovne i da ljudi i ne misle mnogo dalje od toga.

Sindikat mašinovođa FBiH ima svoj scenarij dešavanja te kobne noći, kaže nam njihov predsjednik, ali ni oni neće izlaziti u javnost dok nadležni organi ne kažu zvanične rezultate istrage.

U toku ove godine smo poslali brojne upite na adrese Tužilaštva Hercegovačko-neretvanskog kantona i JP Željeznice Federacije BiH, institucija koje su vodile svoje odvojene istrage.

Već smo pisali kako su Željeznice FBiH dan poslije nesreće kazale kako će po okončanju istrage o ovoj tragičnoj nesreći upoznat bh. javnost o svim konačnim i relevantnim informacijama. To se još nije desilo, a interna istraga koju je provodila kompanija okončana je krajem prošle godine. Svi još čekaju nadležno kantonalno tužilaštvo. Smatralo se da zvanična istraga mora biti okončana u roku od šest mjeseci, ali se to nije desilo.

Svi scenariji koji su se pojavljivali u javnosti, a bilo ih je desetine, mogu se svrstati u dvije grupe, desila se tehnička greška ili je kriv ljudski faktor.

Podsjećamo, u nesreći kasno u noći 22. augusta učestvovale su dvije željezničke kompozicije, lokomotiva s 18 vagona u kojoj su se nalazili H. K. (1983.) i J. Ć. (1969.), iz Sarajeva, i lokomotiva s 36 vagona u kojoj su se nalazili B. J. (1968.) i F. T. (1971.), također iz Sarajeva.

Smrtno su stradali J. Ć. i F. T., dok je teške tjelesne povrede opasne po život zadobio H. K. Povrijeđeni mašinovođa preminuo je deset dana kasnije na Kliničkom centru Univerziteta Sarajevo, dok je četvrti sudionik nesreće, B. J. iskočio neposredno prije sudara i tako vrlo vjerovatno spasio svoj život.