Monitoring proteklih lokalnih izbora
19

Mnogi lideri stranaka su od žena tražili da svoje glasove ustupe muškim kolegama

Piše: E. G.
Foto: F. K./Klix.ba
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Fondacija CURE i Udruženje INFOHOUSE nakon lokalnih izbora u BiH predstavili su rezultate kampanje "101 razlog zašto glasati za ženu". Predstavljeni su i rezultati monitoringa štampanih medija u BiH tokom predizborne kampanje.

Ova dva udruženja su od jula ove godine radili zajedno sa još devet partnerskih udruženja iz cijele BiH na kampaji koja je imala za cilj jačanje žena u političkom životu.

"Malo je žena prošlo na izborima i malo je žena bilo zainteresirano. Moja politička partija nije imala novaca za neku kampanju, tako da smo mi iskoristile mogućnost i predstavile se tamo gdje smo mogle kroz ovu kampanju Fondacije CURE i INFOHOUSE-a. Sada iz moje partije koja nije imala čak ni vijećnika u Kantonu Sarajevo imamo tri žene koje su ušle u vijeće", kazala je na konferenciji za medije Ramiza Tabaković, vijećnica u Općini Novi Grad.

Kada je u pitanju monitoring medija tokom predizborne kampanje Bojan Pavlović iz INFOHOUSE-a je kazao da je "politička situacija u BiH za žene ples po žici i da se nikada ne zna na koju stranu mogu pasti".

"Ne možemo reći da smo previše napredovali kada su u pitanju mediji i njihovo praćenje žena tokom kampanje, ali su rezultati ipak pohvalni. Možemo pohvaliti medije, jer nismo vidjeli nijednu fotografiju u rubrikama o izborima koja je na bilo koji način seksistički naglašavala fizički izgled kandidatkinja. Kada govorimo o rodnosenzibilnom jeziku tu je situacija nešto lošija. Nekad se za žene piše da su kandidatkinje, nekad da su kandidati, nekad političari, nekad političarke i slično. Rodnosenzibilan jezik nije još zaživio u bh. medijima", kazao je Pavlović.

No, u svijetu politike i dalje dominiraju muškarci, kao što je slučaj i sa medijima. Žene su se na fotografijama pojavljivale u rubrikama za izbore samo u 10 posto slučajeva, dok su muškarci na maksimalan mogući način promovirani.

"Samo u 14 posto slučajeva u izbornim rubrikama citirane su žene, a u 74 posto muškarci, dok su u 12 posto citirani i jedni i drugi", kaže Pavlović.

Istaknut je i kao izuzetno negativan slučaj kada je tokom lokalnih izbora ove godine Press pokrenuo akciju "Biramo Mis izbora 2012. godine". Međutim, ono što je pozitivno je to da je većina drugih medija osudila takvu akciju.

"Ove godine smo imali veliku zainteresiranost za načelnicu Općine Visoko. No, mediji su više pokazali interesovanja i bavili se time što ona nosi hidžab, nego onim zašto i kako je ona izabrana", kazao je Pavlović.

Direktorica Udruženja INFOHOUSE Dženana Alađuz je na današnjoj konferenciji za medije kazala da je broj žena u koje su ušle u lokalne skupštine i vijeća povećan za dva posto.

"Nažalost kod mnogih žena koje su izabrane desilo se to da su im njihovi politički lideri predložili da daju svoje glasove muškom kolegi", kazala je Alađuz.