Povezivanje sa EU
13

Ministarstvo saobraćaja BiH: Most Svilaj gradimo intenzivno, ugovor s hrvatskim partnerima nije ugrožen

Piše: Er. M.
Foto: Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Sekretar Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH Igor Pejić kazao je za Klix.ba kako nisu tačni navodi da je pred raskidom ugovor o izgradnji mosta kod Svilaja na kojem će biti granični prijelaz između BiH i susjedne Hrvatske.

Pejić je rekao da je priča o mostu Svilaj isključivo tehnička s obzirom na činjenicu da je njegova dužina 660 metara, širina 29 metara i da most počiva na 184 betonska šipa dubine 18 metara i širine 1,5 metara.

"Do danas je ugrađeno 68 betonskih šipova od kojih 36 na bh. strani i 32 na hrvatskoj strani. Činjenica je da su radovi mogli biti brži, ali imali smo oko Nove godine razdoblje u kojem je temperatura iznosila čak i -23 stepena celzija. Sava je bila zaleđena skoro dva metra dubine tako da fizički nije bilo moguće pristupiti gradilištu skoro mjesec dana", kazao je Pejić.

Istakao je da radovi teku planiranim intenzitetom pa mu stoga nije ni jasno zašto se u medijima pojavljuju priče o navodnim problemima. Pojasnio nam je i pisanja hrvatskih medija o finansijskim poteškoćama firme Viadukt koja je partner Hrvatskoj, a radi se o mostu Čiovo.

"BiH apsolutno ne interesuje kopno-ostrvo Čiovo. Mi imamo jasan ugovor u kojem stoje i jasne bankovne garancije kojim smo u potpunosti zaštićeni. Dakle, trenutno ne postoje bilo kakve informacije ili saznanja da bi se ugovor mogao raskinuti. Viadukt je s hrvatske strane nositelj posla za ugradnju čelika. U međuvremenu, od potpisivanja ugovora do danas, firma iz Zenice koja je dobila posao izrade čelika otišla je pod stečaj, na što nije mogla utjecati ni BiH, a ni Hrvatska", rekao je Pejić.

Kako kaže, Viadukt je ugovorio proizvodnju čelika za jedan most i montažu za oba mosta s firmom Đuro Đaković Holding, a što se tiče drugog mosta u toku su pregovori s talijanskim proizvođačem.

"Jučer se radila priprema armature za upornjak, a danas već ide betoniranje. BiH je stalo da se što prije okončaju ovi radovi. Podsjećam da radovi koji se su izvodili nisu bili vidljivi golim okom jer se rade odvijao pod zemljom", kazao je Pejić.

Pejić je pojasnio i drugo postavljanje kamena temeljca kazavši da je to bio isključiv zahtjev evropskog komesara za proširenje Johannes Hahna, a nikako inicijativa bh. institucija.

"Niko iz BiH nije tražio polaganje kamena temeljca. Isključivi zahtjev za ponovno polaganje došao je od Hahna koji je htio dati značaj ovom projektu u smislu da je ovo najvažniji projekt za EU na ovom prostoru", rekao je Pejić.

Otkrio nam je da će Evropska komesarka za saobraćaj Violeta Bulc obići radove na mostu kod Svilaja 19. i 20. jula ove godine.

"Trebalo je da obiđemo radove 8. februara, međutim, zbog loših vremenskih uvjeta posjeta je prolongirana za ljeto. Sve dalje faze radova nakon ugradnje betonskih šipova postaju vidljive. Tendencioznim smatramo pisanja medija koji kažu da se ne radi ništa, jer se ništa ne vidi s obzirom na to da se rade oslonci mosta koji nisu vidljivi golim okom", zaključio je Pejić.