Nepotrebne
368

Ministarstvo obrazovanja KS tražilo od osnovnih škola da ukinu kupovinu radnih sveski

Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS uoči početka nove školske godine zatražilo je od svih osnovnih školama na području KS da se ukine kupovina radnih sveski i drugih pomoćnih nastavnih sredstava, navodeći da su to neopravdani i nepotrebni zahtjevi nastavnika.

Iz ministarstva ističu da nabavkom besplatnih udžbenika za ugrožene kategorije djece pokušavaju ublažiti izdvajanje finansijskih sredstava na početku svake školske godine i tako barem malo pomoći roditeljima.

"Roditelji se nađu u bezizlaznoj situaciji kada, pored dobijenih besplatnih udžbenika, nastavnici u najvećem broju slučajeva od učenika očekuju i zahtijevaju kupovinu radnih sveski i listova. Na ovaj način se direktno ugrožava egzistencija značajnog broja porodica jer su roditelji obavezni kupiti pomoćna nastavna sredstva za rad svojoj djeci, što smatramo u potpunosti nepotrebnim. Ministarstvo će na početku školske godine obratiti posebnu pažnju na ovu problematiku i od škola tražiti izvještaje u vezu s provođenjem ove instrukcije", stoji u dopisu upućenom školama koje je na svojoj Facebook stranici objavilo Vijeće roditelja KS.

Ministarstvo podsjeća škole i da maksimalna težina školske torbe s priborom i potrebnom opremom ne smije biti veća od 10 posto ukupne tjelesne težine djeteta prema preporučenoj tablici tjelesnih težina djece od pet do 18 godina, koje je dala Svjetska zdravstvena organizacija.

"Očekujemo poštivanje Pedagoških standarda i normativa u potpunosti jer smatramo da prethodnih školskih godina, pored stalnih upozorenja o potrebi poštivanja ove odredbe, škole u velikom broju slučajeva nisu obratile dovoljnu pažnju na ovu problematiku. Još jednom ističemo potrebu izrade školskih ormarića za učenike kako bi dio udžbenika i sveski mogli ostavljati u školi, a nepotrebno ih nositi sa sobom", navodi se u dopisu.

Ističe se da je posebnu pažnju potrebno usmjeriti na insistiranje nastavnika da učenici koriste isključivo velike sveske s tvrdim koricama koje su znatno teže, čime se na direktan način i svjesno doprinosi nepoštivanju Pedagoških standarda i normativa kada je u pitanju težina školske torbe.