BiH
4

Međunarodni prevoznici iz RS za sutra najavili blokadu granica i carina u BiH

Anadolija
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Udruženje prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport iz bosanskohercegovačkog entiteta Republika Srpska podnijelo je zahtjev Ministarstvu unutrašnjih poslova RS za odobrenje protestne blokade graničnih prelaza i carinskih terminala u BiH, potvrdio je predsjednik Udruženja Nikola Grbić.

Cilj protesta koji bi trebao početi sutra je namjera da se Ministarstvo transporta i komunikacija BiH prinudi da stavi van snage Pravilnik o uslovima za izdavanje licence i kvalifikacijske kartice vozača, čija je primjena počela 1. januara. Bez licence koju izdaje državno Ministarstvo transporta, prevoznici iz BiH više ne mogu obavljati usluge međunarodnog transporta što je među prevoznicima iz RS-a izazvalo buru negodovanja .

Vlada RS nemoćna

Nakon sinoćnjeg  sastanka s premijerkom RS Željkom Cvijanović i entitetskim ministrom saobraćaja Neđom Trninićem, Grbić je kazao „da su prevoznici naišli na razumijevanje Vlade RS, ali da je ona nemoćna“.

“Dobili smo usmenu podršku institucija RS, koje će raditi svoj dio posla inicijativama prema Sarajevu da se Pravilnik stavi van snage, a mi nažalost nemamo drugog izbora nego da prisilimo ministra transporta i komunikacija BiH Damira Hadžića da odstupi od svoje bahatosti”, rekao je Grbić.

Reagujući na zahtjeve prevoznika iz RS, ministar Damir Hadžić naveo je da “kako je to propisano državnim i entitetskim zakonima".

"Međunarodni cestovni prevoz može se obavljati isključivo uz posjedovanje licence koju izdaje Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. Međuentitetski i unutrašnji prevoz i dalje se odvija prema važećim enitetskim propisima“, podsjetio je Hadžić.

Pravilnik o uslovima za izdavanje licence i kvalifikacijske kartice vozača, podsjetio je ministar, usklađen je sa trima uredbama Vijeća Evrope (1071/2009, 1072/2009 i 1073/2009), čime je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH dodatno olakšalo pristup djelatnosti cestovnog prevoza putnika i tereta uklanjajući birokratske barijere i smanjujući administrativne troškove u postupku izdavanja licence. 

"Usklađivanjem zajedničkih pravila sa evropskim uredbama MKP BiH je napravilo iskorak u borbi protiv nelojalne konkurencije u ovoj oblasti. Obaveza posjedovanja licenci za međunarodni prevoz propisana je Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom prevozu BiH, ali i Zakonom o prevozu RS, tako da ne vidim mogućnost postojanja dilema po navedenom pitanju. Ministarstvo komunikacija i prometa BiH je učinilo  sve kako bi se tržište prevoznih usluga zaštitilo od nelojalne konkurencije, prvenstveno kroz sistem licenciranja“, naveo je Hadžić. 

Neće biti prolongiranja rokova

Podsjetio je da je više do 1.500 prevoznika iz BiH na vrijeme pribavilo državnu licencu i poručio da  prolongiranja rokova za ostale više neće biti.

Iz razgovora sa prevoznicima iz RS-a ostalo je nejasno šta je ključni problem, jer se licence moraju platiti bez obzira na to da li ih izdaju entitetska ili državno ministarstvo.

Jedan od prevoznika, NedeljkoTrivić iz Čelinca, osim da trpi štetu jer ne može ispoštovati ranije ugovorene obaveze prema svojim klijentima, nije dao konkretan odgovor zašto, iako upoznat s novim pravilima, koncem prošle godine nije izvadio državnu već entitetsku licencu.

Iako predstavnici Udruženja tvrde da „zbog licence moraju po nekoliko puta putovati u Sarajevo“, Hadžić je te navode demantovao navodeći da "prevoznici iz RS svoju dokumentaciju za dobijanje licence mogu poslati poštom Ministarstvu transporta i komunikacija".