{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Marjanović: Obrazovanje je 20 godina sistemski uništavano, tu je najpotrebnija reforma

20.4.2018. u 20:40
206
47
Marjanović: Obrazovanje je 20 godina sistemski uništavano, tu je najpotrebnija reforma
206
Naša stranka organizirala je u Mostaru javnu tribinu na temu "Obrazovanje u 21. stoljeću". Analizirana je trenutna situacija, a predložena su i rješenja koje ova politička opcija predlaže.
Damir Marjanović, član Predsjedništva Naše stranke, u svom uvodnom izlaganju je kazao kako je obrazovanje kičma jednog društva, ali da je ono kod nas zadnjih dvadeset godina sistemski uništavano.

"Najpotrebnija reforma trenutno u našoj zemlji je reforma obrazovanja. Do sada smo imali samo kozmetičke zahvate koji su doveli do toga da niko ne može opisati kako obrazovanje u Bosni i Hercegovini izgleda i kuda ide. Želimo li prilagoditi obrazovanje 21. stoljeću moramo biti svjesni da to neće ići samo kozmetičkim zahvatima, već da moramo ići od kurikularne reforme, od reakreditacija visokoškolskih ustanova, selekcije osnovnih i srednjih škola po osnovu koja zanimanja će da proizvode do povezivanja obrazovanja sa ekonomskim i socijalnim sistemom Bosne i Hercegovine", kazao je Marjanović.

Marjanović je naglasio da jasno treba deterministati šta od obrazovanja treba očekivati.

"Treba obrazovati ljude koji će ostati u ovoj zemlji i koji će od nje napraviti stvarnu državu, jer sada obrazujemo mlade ljude da bi ih što prije poslali vani da podižu i grade druge države", zaključio je Marjanović.

Amela Stovrag, edukator i rehabilitator, govorila je o inkluziji u našem obrazovanju te obrazovanju djece i mladih s poteškoćama u razvoju. Kazala je kako to tema o kojoj se nedovoljno govori kod nas.

"I pored niza usvojenih zakona za kvalitetnije i bolje obrazovanje djece i mladih sa poteškoćama u razvoju, oni su u našem kantonu još uvijek zanemarena populacija. Ovom prilikom bih istakla nepostojanje adekvatnih planova i programa za rad i obrazovanje djece i mladih sa poteškoćama u razvoju te su nastavnici i defektolozi prinuđeni da rade po starim planovima i programima ili sami osmišljavaju nove. Ovo je jasan argument koji govori o nemaru nadležnih da se obrazovanje ove grupe prilagodi njihovim potrebama i mogućnostima", kazala je Stovrag.

Stovrag je kazala kako je uvođenjem inkluzije došlo do stagnacije u obrazovanju jer su nespremni i needukovani prihvatili da sprovedu jedan zahtjevan program za koji nemaju adekvatne mogućnosti i alate.

Irma Baralija, predsjednica mostarskog odbora Naše stranka, je kazala kako će obrazovne politike koje oni predstavljaju obrazovanje na svim nivoima učiniti kvalitetnijim, pravednijim i u skladu s vremenom u kojem se živi, ali i potrebama tržišta rada.

"Insistirat ćemo na potpunoj implementaciji eksterne mature, obaveznom stručnom usavršavanju nastavnika... Važno nam je da srednjoškolsko obrazovanje bude svuda obavezno. Do uvođenja eksterne mature fokus treba vratiti na testiranje po školama koje provode stručni organi poput pedagoških zavoda, kako bi se utvrdilo stvarno stanje kad se radi o kvaliteti provođenja nastavnih planova i programa, ali i efektima učenja i obrazovanja", kazala je Baralija.

Irma Baralija naglasila je i da svakoj ženi koja poslije porodiljskog traži zaposlenje treba osigurati besplatne troškove vrtića za njeno dijete u periodu od jedne godine.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li se BiH adekvatno i humano odnosi prema migrantima?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: