{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


KS: Smanjuje se obim gradiva u školama i broj predmeta na eksternoj maturi

5.10.2015. u 15:00
253
65
KS: Smanjuje se obim gradiva u školama i broj predmeta na eksternoj maturi
253
U okviru obilježavanja Dana nastavnika KS danas je održan prvi Okrugli stol "Uloga odgajatelja/nastavnika/profesora u odgojno-obrazovnom procesu" u organizaciji Samostalnog sindikata osnovnog odgoja i obrazovanja FBiH - Kantonalni odbor Sarajevo i Ministarstva obrazovanja KS.
Saudin Sivro, Elvir Kazazović i Nihada Čolić (Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)
Saudin Sivro, Elvir Kazazović i Nihada Čolić (Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)


Na Okruglom stolu učestvovali su, pored predstavnika organizatora, predstavnici Udruženja učitelja KS, Udruženja direktora sarajevskih osnovnih škola, JU Djeca Sarajeva, prosvjetni radnici i roditelji. Doneseno je niz zaključaka koji će biti poput vodilje u aktivnostima koje će se provesti u sljedećem periodu.

Nastavnom osoblju je odato priznanje za odgovorno obavljanje posla u kojem iskazuju ljubav prema profesiji, djeci i učenicima koje obučavaju bez obzira na sve poteškoće i materijalni status u društvu. Naglašeni su uloga i značaj nastavnog osoblja koje vrši humanu misiju odgoja i obrazovanja naše djece.

"Neophodno je da društvo više ulaže u obrazovanje, posebno u razvoj stručnih kompetencija, grupno i kolektivno stručno usavršavanje, zdravstvenu zaštitu prosvjetnih radnika, kao i organa upravljanja i rukovođenja, pri čemu će zakonski normirati da moralni, odgovorni i stručni budu cijenjeni, a sankcionisani pojedinci koji su lošom politikom zapošljavanja i pogrešnom selekcijom prosvjetnog kadra doveli do pada digniteta prosvjetnih radnika u cjelini. Ovim pokazujemo da prihvatamo i mi u obrazovanju dio odgovornosti i da želimo da se to u budućnosti promijeni", rekao je ministar obrazovanja KS Elvir Kazazović.

Jedan od zaključaka je i kako se lokalna zajednica i lokalne vlasti moraju aktivnije uključiti u reformu obrazovanja, te da više ulažu u infrastrukturu i cjeloživotno učenje. Zaključeno je da Vlada i resorno ministarstvo trebaju nastaviti održavanje finansijske stabilnosti budžeta za obrazovanje, te provoditi racionalizaciju od koje će korist imati učenici i prosvjetni radnici.

"Upoznati ste da smo već proveli neke mjere racionalizacije i da smo ostvarili suficit od pet miliona KM za sljedeću godinu te da ćemo i dalje raditi i ustrajati na tome da se to sve realizuje u nekim zakonskim aktivnostima", kazao je Kazazović.

Zaključeno je da treba nastaviti aktivnosti za jačanje inkluzije, angažmanom mladih asistenata u školama, ojačati rad na Indeksu inkluzivnosti i sl.

"Vlada KS je napravila veliki iskorak u radu JU Djeca Sarajeva i prvi put smo nakon 20 godina sproveli normative i broj djece u odgojnim grupama je u okviru standarda i normativa, što do sada nije bio slučaj. Grupe su bile prenatrpane i djeca nisu mogla adekvatno usvajati znanja. Također, kada je riječ o djeci sa poteškoćama, Vlada je napravila jedan veliki iskorak. Do sada djeca sa poteškoćama nisu bila zbrinuta, već su bila u kućama sa svojim roditeljima. Mi smo omogućili da budu smještena i u petak će se pokrenuti četiri odgojne grupe sa ukupno 60 djece koja će biti u smještena u OŠ Vladislav Skarić. Vlada je potpisala ugovor s nevladinom organizacijom EDUS koja će osigurati asistente pored odgajatelja koji će biti uposleni u radu s odgojnim grupama", rekao je Kazazović.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba


Istaknuto je kako treba nastaviti aktivnosti na izmjenama i dopunama 12 zakonskih i podzakonskih akata. Već na sljedećem zasjedanju Skupštine KS na dnevnom redu će prvi put biti zakon o obrazovanju odraslih. Ono što je također vrlo bitno, posebno za učenike, jeste da će obim gradiva biti umanjen za oko 30 posto, a broj predmeta na eksternoj maturi je smanjen i od sada se polažu samo maternji jezik, matematika i prvi strani jezik.

"To se odvija u okviru Kurikularne reforme. Nadamo se da ćemo ukloniti dosadašnje primjedbe roditelja da imamo preopterećen nastavni program i bit će upućena instrukcija da se gradivo reducira za 30 posto. Sve će to biti zasnovano na ishodima i kompetencijama i prvi put nam se neće dogoditi da se gradivo ponavlja u 2. i 3. razredu, da nemamo povezanosti između srodnih nastavnih predmeta pa da npr. pridjeve u engleskom jeziku učimo prije nego u maternjem i sl.", naglasio je Kazazović.

Nakon toga radit će se na poboljšanju udžbeničke politike, a cijeli proces bi se trebao okončati u 2016. godini. Predloženo je i da se eksterna matura uvede i nakon završetka srednje škole kako bi svi imali jednake šanse da se upišu na fakultete.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: