BiH
253

KS: Smanjuje se obim gradiva u školama i broj predmeta na eksternoj maturi

Piše: M. N.
Foto: E. H./Klix.ba
Foto: E. H./Klix.ba
U okviru obilježavanja Dana nastavnika KS danas je održan prvi Okrugli stol "Uloga odgajatelja/nastavnika/profesora u odgojno-obrazovnom procesu" u organizaciji Samostalnog sindikata osnovnog odgoja i obrazovanja FBiH - Kantonalni odbor Sarajevo i Ministarstva obrazovanja KS.
Saudin Sivro, Elvir Kazazović i Nihada Čolić (Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)
Saudin Sivro, Elvir Kazazović i Nihada Čolić (Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)

Na Okruglom stolu učestvovali su, pored predstavnika organizatora, predstavnici Udruženja učitelja KS, Udruženja direktora sarajevskih osnovnih škola, JU Djeca Sarajeva, prosvjetni radnici i roditelji. Doneseno je niz zaključaka koji će biti poput vodilje u aktivnostima koje će se provesti u sljedećem periodu.

Nastavnom osoblju je odato priznanje za odgovorno obavljanje posla u kojem iskazuju ljubav prema profesiji, djeci i učenicima koje obučavaju bez obzira na sve poteškoće i materijalni status u društvu. Naglašeni su uloga i značaj nastavnog osoblja koje vrši humanu misiju odgoja i obrazovanja naše djece.

"Neophodno je da društvo više ulaže u obrazovanje, posebno u razvoj stručnih kompetencija, grupno i kolektivno stručno usavršavanje, zdravstvenu zaštitu prosvjetnih radnika, kao i organa upravljanja i rukovođenja, pri čemu će zakonski normirati da moralni, odgovorni i stručni budu cijenjeni, a sankcionisani pojedinci koji su lošom politikom zapošljavanja i pogrešnom selekcijom prosvjetnog kadra doveli do pada digniteta prosvjetnih radnika u cjelini. Ovim pokazujemo da prihvatamo i mi u obrazovanju dio odgovornosti i da želimo da se to u budućnosti promijeni", rekao je ministar obrazovanja KS Elvir Kazazović.

Jedan od zaključaka je i kako se lokalna zajednica i lokalne vlasti moraju aktivnije uključiti u reformu obrazovanja, te da više ulažu u infrastrukturu i cjeloživotno učenje. Zaključeno je da Vlada i resorno ministarstvo trebaju nastaviti održavanje finansijske stabilnosti budžeta za obrazovanje, te provoditi racionalizaciju od koje će korist imati učenici i prosvjetni radnici.

"Upoznati ste da smo već proveli neke mjere racionalizacije i da smo ostvarili suficit od pet miliona KM za sljedeću godinu te da ćemo i dalje raditi i ustrajati na tome da se to sve realizuje u nekim zakonskim aktivnostima", kazao je Kazazović.

Zaključeno je da treba nastaviti aktivnosti za jačanje inkluzije, angažmanom mladih asistenata u školama, ojačati rad na Indeksu inkluzivnosti i sl.

"Vlada KS je napravila veliki iskorak u radu JU Djeca Sarajeva i prvi put smo nakon 20 godina sproveli normative i broj djece u odgojnim grupama je u okviru standarda i normativa, što do sada nije bio slučaj. Grupe su bile prenatrpane i djeca nisu mogla adekvatno usvajati znanja. Također, kada je riječ o djeci sa poteškoćama, Vlada je napravila jedan veliki iskorak. Do sada djeca sa poteškoćama nisu bila zbrinuta, već su bila u kućama sa svojim roditeljima. Mi smo omogućili da budu smještena i u petak će se pokrenuti četiri odgojne grupe sa ukupno 60 djece koja će biti u smještena u OŠ Vladislav Skarić. Vlada je potpisala ugovor s nevladinom organizacijom EDUS koja će osigurati asistente pored odgajatelja koji će biti uposleni u radu s odgojnim grupama", rekao je Kazazović.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Istaknuto je kako treba nastaviti aktivnosti na izmjenama i dopunama 12 zakonskih i podzakonskih akata. Već na sljedećem zasjedanju Skupštine KS na dnevnom redu će prvi put biti zakon o obrazovanju odraslih. Ono što je također vrlo bitno, posebno za učenike, jeste da će obim gradiva biti umanjen za oko 30 posto, a broj predmeta na eksternoj maturi je smanjen i od sada se polažu samo maternji jezik, matematika i prvi strani jezik.

"To se odvija u okviru Kurikularne reforme. Nadamo se da ćemo ukloniti dosadašnje primjedbe roditelja da imamo preopterećen nastavni program i bit će upućena instrukcija da se gradivo reducira za 30 posto. Sve će to biti zasnovano na ishodima i kompetencijama i prvi put nam se neće dogoditi da se gradivo ponavlja u 2. i 3. razredu, da nemamo povezanosti između srodnih nastavnih predmeta pa da npr. pridjeve u engleskom jeziku učimo prije nego u maternjem i sl.", naglasio je Kazazović.

Nakon toga radit će se na poboljšanju udžbeničke politike, a cijeli proces bi se trebao okončati u 2016. godini. Predloženo je i da se eksterna matura uvede i nakon završetka srednje škole kako bi svi imali jednake šanse da se upišu na fakultete.