Izmjene plana upisa na fakultete
0

KS: Ministarstvo je protiv hiperprodukcije kadrova

Sarajevo-x.com
Ministarstvo obrazovanja i nauke KS je za iduću 2011/2012. akademsku godinu izmijenilo plan upisa na fakultete, sa akcentom na povećanje kvota upisa za tehničke i prirodne nauke.

Naime, nakon konsultacija sa svim relevantnim institucijama i akterima u procesu donošenja ove odluke, a posebno uzimajući u obzir zanimanja koja su najzastupljenija na birou za zapošljavanje, Ministarstvo je poduzelo korake kako bi se trenutna situacija izmijenila te se postiglo smanjenje nezaposlenosti, kao jedna od dugoročnih posljedica ove odluke.

Primjerice, u odnosu na ranije predloženih 6.560, Ministarstvo je odlučilo da se u prvi ciklus naredne akademske godine upiše ukupno 5.606 studenata. Po fakultetima, Ministarstvo je povećalo upis na Elektrotehnički fakultet za pet posto te na Mašinski i Prirodnomatematički fakultet za po 20 posto, dok su kvote na fakultetima društvenog usmjerenja (pravni, filozofski, političke nauke, kriminalistika itd.) smanjene za ukupno 30 posto. Na ostalim fakultetima nije bilo izmjena plana upisa.

Vanredni studij, koji nije u skladu sa Bolonjskom deklaracijom, će u naredne dvije godine prestati da postoji i bit će zamijenjen Distance learning programom (učenje na daljinu), koji evropski univerziteti praktikuju već godinama i koji se pokazao praktičnim i pouzdanim. Broj vanrednih studenata na fakultetima UNSA će izmijenjenim planom upisa u sljedećoj akademskoj godini biti smanjen za 40 posto.

Iz Ministarstva su istakli da neće biti povećanja cijena studija u narednoj akademskoj godini.

Važno je napomenuti da su navedene promjene rezultat opsežnog i temeljitog istraživanja ponude i potražnje na tržištu rada, monitoringa stanja na birou te višegodišnjeg pritiska i zahtjeva da se pronađe rješenje za "hiperprodukciju" na pojedinim fakultetima, saopšteno je iz Ministarstva.

Takođe, izmjenom kriterija za upis na naredni nivo školovanja, Ministarstvo obrazovanja i nauke KS i Vlada KS su posebno uvažili afinitete učenika te njihove sklonosti ka određenom zanimanju i, u konačnici, profesionalnom opredjeljenju.

Naime, kriteriji za upis su prilagođeni svakoj pojedinačnoj školi i fakultetu tako da se prilikom upisa najviše boduje grupa predmeta relevantna za određenu školu ili fakultet. Ovo u praksi znači da će se, primjerice, učenicima koji žele upisati Prirodno-matematički fakultet posebno bodovati fizika, matematika i hemija, dok će opšti uspjeh zauzimati 20 posto ukupnog broja bodova.

Iz Ministarstva je saopšteno da je ovo još jedan u nizu koraka ka uspostavljanju pravednog, usmjerenog, tržišno orijentisanog te obrazovanja oslobođenog diskriminacije i nedefinisanih i neujednačenih kriterija.