BiH
87

Kružni tok u sarajevskom naselju Velešići bit će završen sredinom novembra

Piše: Irvin Pekmez
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
U sarajevskom naselju Velešići počeli su radovi na raskrsnici koja je dugo bila razlog velikih gužvi. Po okončanju posla na tom mjestu trebao bi osvanuti kružni tok kao privremeno rješenje jednog od saobraćajnih problema glavnog grada BiH.
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Kružni tok se nalazi na sadašnjoj raskrsnici ulica Muhameda ef. Pandže i Halida Kajtaza.

"Prvo se trabao napraviti mali montažni kružni tok, uz postavljanje 'New Jersey ograde' i uz male građevinske korekcije. Taj tok koji je prvobitno zamišljen nije bio u skladu sa propisima pa nismo dobili saglasnost od Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo. Stoga smo uradili novi projekat gdje je kružni tok većih dimenzija i koji zadovoljava propise naše zemlje", rekao je Adnan Alikadić iz Direkcije za puteve KS.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Kružni tok je djelimično ušao na zemlju koja pripada Željeznicama Federacije BiH. Općina Novo Sarajevo je sa ŽFBiH riješila imovinsko-pravne odnose i sa te strane nema problema.

"U blizini se nalazi i granica općine Centar gdje imamo dio trotoara na teritoriji te općine, a njega smo rekonstruisali bez potrebe za saglasnošću", rekao je Alikadić za Klix.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Ukratko, kružni tok ostaje u gabaritima sadašnje saobraćajnice, osim na mjestu spomenute površine ŽFBiH. Širina vozne trake na kružnom toku je 5,5 metara, a unutrašnji radijus je oko 11,5 metara.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Radovi su počeli prije desetak dana i ostalo je dosta posla. Predviđa se da bi radovi mogli biti gotovi za mjesec dana, ukoliko vremenski uslovi budu dozvoljavali.

"Nadamo se da neće biti obilnih kiša i ranog snijega“, rekao je Alikadić dodavši da se za trenutni problem sa protokom saobraćaja uzrokovan radovima pronalaze odgovarajuća rješenja.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Cijena gradnje kružnog toka prema projektu i proračunu radova te prema ponudi Komunalnog preduzeća Rad iznosi oko 230.000 KM. Potpisan je sporazum između Općine Novo Sarajevo i Direkcije za puteve Kantona Sarajevo gdje je predviđeno da se finansiranje podijeli 50-50, po 115.000 KM.

I transverzala

I transverzala je velika saobraćajnica, sa finansijskog i organizacionog aspekta. Planirana je da ide od glavne saobraćajnice (raskrsnica sa ulicom Zmaja od Bosne), pa do Bara, tunelom ispod Kobilje Glave, pored Vogošće da bi se povezala sa autoputem A1.

Ova moderna cesta će prolaziti u blizini kružnog toka i po realizaciji gradnje priključak iz naselja Velešići neće biti na ovome mjestu.

Kružni tok se smatra privremenim upravo zbog plana o izgradnji I transverzale koja bi u potpunosti saobraćajno rasteretila dobar dio Sarajeva. Ipak, iz razgovora sa Alikadićem, lako je zaključiti da će kružni tok dugo služiti svojoj svrsi.

"Projektna dokumentacija za trasu do tunela je završena, a završen je i idejni projekat za sam tunel. U narednom periodu se očekuje izrada izvedbenog projekta. Ukratko, projekat I transverzale do Kobilje Glave je gotov, ali problem su imovinsko pravni odnosi", rekao je Alikadić dodavši da je cijena za njihovo rješavanje izuzetno velika.

"Od raskrsnice sa Kranjčevićevom ulicom do spoja sa magistranim putem M18 na Barama se nalazi najviše objekata koji se moraju rušiti. Vlada Kantona Sarajevo je digla kredit od EBRD-a (Evropska banka za obnovu i razvoj), ali pošto su troškovi IP odnosa (oko 38 miliona KM, op.a.) daleko veći od troškova izgradnje trenutno se od I transverzale odustalo", zaključio je Alikadić dodajući da se ne može precizno reći kada možemo očekivati početak gradnje.

EBRD ne dozvoljava da se novac od njihovih kredita koristi za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, stoga Vlada mora iznaći druge izvore sredstava.