Smatraju da je transformacija BiH u društvo znanja moguća samo uz sistem visokog obrazovanja usklađen sa zahtjevima Evropskog prostora visokog obrazovanja i Evropskog istraživačkog prostora.
Prvi prijedlog za razvoj univerziteta je, kako smatraju, ubrzati implementaciju bolonjske reforme, uz jačanje sveukupne autonomije univerziteta.
Potrebno je formirati ministarstvo za visoko obrazovanje, nauku i tehnologiju na nivou BiH, ili barem ojačati sektore u Ministarstvu civilnih poslova, koji će imati pro-aktivnu ulogu u razvoju tih oblasti.
Navode da je potrebno izvršiti usklađivanje legislative s odgovarajućim dokumentima EU donošenjem ključnih dokumenata na nivou BiH.
Nastavnici i saradnici na univerzitetima moraju obavljati 50 posto svog radnog vremena u naučno-istraživačkom i visoko stručnom radu, to podrazumijeva i adekvatno finansiranje kroz međunarodne naučne projekte sa domaćom podrškom i rad za privredu i s privredom.
Univerzitetski nastavnici ne smiju postajati ''učitelji'' koji se dominantno bave nastavom s isprikom da za naučni rad nemaju novaca iz budžeta, pa se njime i ne bave. Kao najkreativniji dio intelektualne zajednice, za to nemaju opravdanja, smatraju u Krugu 99.
Domaći naučni kapaciteti moraju se, ističu, daleko bolje organizirati i podići svoje sposobnosti za realizaciju EU projekata. Tek tako će "tronožac" univerzitetska nastava-nauka-društvo biti stabilan i zaista dovesti do održivog razvoja Bosne i Hercegovine.