Semafori i gužve
81

Kilometarske kolone na ulazu u Mostar: Kada će raskrsnica na dva nivoa postati stvarnost?

Piše: D. Be.
Gužve na magistralnom putu kod Mostara su svakodnevnica (Foto: Klix.ba)
Gužve na magistralnom putu kod Mostara su svakodnevnica (Foto: Klix.ba)
Gužve na ulazu u Mostar bilježe se tokom cijele godine, a postavljanjem semafora na sjevernom ulazu, sa magistralnog puta, taj problem je postao mnogo ozbiljniji, naročito tokom ljetne sezone i veće frekvencije vozila na jugu.

Raskrsnica na kojoj su u maju prošle godine postavljeni semafori godinama je bila tzv. crna tačka mostarskog saobraćaja zbog brojnih saobraćajnih nesreća. Semaforizacija ove raskrsnice koštala je 138 hiljada KM.

Prema podacima policije u nešto manje od godinu dana od postavljanja semafora na tom raskrižju zabilježene su četiri prometne nesreće s isključivo materijalnom štetom, bez ozlijeđenih. Za usporedbu od 1. januara 2023. do puštanja u rad semafora 10. maja 2024. na istom mjestu zabilježena je 31 saobraćajna nesreća, sa devet lakše i dvije teže povrijeđene osobe i jednim smrtnim ishodom.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Nesporno je da je postavljanjem svjetlosne signalizacije broj nezgoda znatno smanjen, ali su se značajno povećale gužve na jednoj od najprometnijih saobraćajnica u Bosni i Hercegovin što negativno utječe na prijevoznike, privrednike, turizam i građane.

Postavljanje semafora na križanju sjevernog izlaza/ulaza u grad Mostar i magistrale M-17, kako je najavljeno, je predviđeno samo kao privremeno saobraćajno rješenje prije početka radova za dugoročno rješavanje ovog problematičnog čvorišta.

Najefikasnije rješenje će biti raskrsnica na dva nivoa, s tunelom za saobraćaj, koji ide iz urbanog dijela Mostara prema Sarajevu te kružni tok u nivou postojeće raskrsnice s posebnom trakom za lijevo skretanje za novi poslovni objekt pored željezničke pruge.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

No, u ovaj projekat se još uvijek nije krenulo zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa.

Nažalost, uprkos brojnim pozivima prema mostarskoj podružnici Cesta FBiH i službama Grada Mostara, niko se nije javljao na telefon pa nismo mogli dobiti odgovor na pitanje u kojoj fazi je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na ovom području.

Brojna mišljenja su i da bi kružni tok, umjesto semafora, bio bolje rješenje za ovu raskrsnicu radi boljeg protoka vozila.

Do raspetljavanja ovog čvora, kilometarske kolone iz pravca Jablanice, ali i u kontra smjeru, bit će slika i prilika na ulazima/izlazima iz Mostara što će uz visoke temperature dodatno stvarati nervozu kod putnika.