Revizorski izvještaj
14

KCUS dobio mišljenje s rezervom zbog lijekova kojim je istekao rok i kratkoročnih obaveza

Piše: A. Z.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Revizijsko društvo Grant Thornton iz Banje Luke u Izvještaju o radu i finansijskom poslovanju KCUS-a za 2016. godinu dalo je mišljenje s rezervom, jer su pronađeni lijekovi kojim je istekao rok trajanja i evidentirane su veće kratkoročne obaveze od tekuće imovine.

Izvještaj o radu i finansijskom poslovanju KCUS-a za 2016. godinu Vlada KS je usvojila u junu prošle godine, a Skupština KS će o njemu raspravljati na sjednici zakazanoj danas.

U izvještaju nije konstatovano da li je KCUS pokrenuo aktivnosti na otklanjanju uočenih propusta i nepravilnosti koje je dao Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH. Podsjećamo, Ured za reviziju institucija FBiH KCUS-u je dao negativno mišljenje.

"U okviru ukupne vrijednosti zaliha na 31. decembar 2016. godine utvrđeno je određeno stanje zaliha lijekova kojim je istekao rok trajanja, a KCUS nije izvršio rezervisanja po osnovu budućeg troška na ime uništavanja lijekova s isteklim rokom trajanja. Evidentirane su veće kratkoročne obaveze od tekuće imovine, što može ugroziti stabilnost poslovanja KCUS-a", stoji u izvještaju.

U izvještajnom periodu došlo je do smanjenja obima usluga u oblasti specijalističkokonsultativne zdravstvene zaštite i kliničke dijagnostike, kao i smanjenja broja liječenih pacijenata, ispisanih bolesnika i procenta zauzetosti bolesničkih kreveta. Navodi se da su pacijenti, s obzirom na to da se radi o određenim uslugama primarne i sekundarne zdravstvene zaštite A nivoa, usmjeravani prema ustanovama primarne zdravstvene zaštite i JU Opća bolnica "Prim. dr. Abdulah Nakaš". Međutim, u istom periodu nije povećan obim usluga tercijarnog nivoa zdravstvene zaštite, osim u dijelu koji se odnosi na usluge koje se finansiraju sredstvima Federalnog fonda solidarnosti.

Zaključeno je da KCUS treba poduzeti aktivnosti na osiguravanju uvjeta za razvoj svih disciplina tercijarne zdravstve zaštite koji zahtijeva usko specijalističke kadrove i korištenje visokosofisticirane medicinske opreme, kao i najsloženije dijagnostičke i terapeutske postupke.

U 2016. godini KCUS je ostvario pozitivan finansijski rezultat poslovanja - dobit u iznosu od 11.774.489 KM, odnosno 11.655.975 KM nakon oporezivanja, što je prema odluci Upravnog odbora KCUS-a evidentirano kao neraspoređena dobit na poziciji kapitala.

"Troškovi amortizacije u 2016. godini iznose 23.274.020 KM te se KCUS-u preporučuje da sredstva amortizacije namjenski troši za finansiranje kapitalnih ulaganja, u cilju stvaranja uslova za razvoj tercijarne zdravstvene zaštite. S obzirom na iskazano negativno revizorsko mišljenje na finansijske izvještaje KCUS-a za 2015. godinu koje je izdao Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH i mišljenje s rezervom na finansijske izvještaje KCUS-a za 2016. godinu koje je izdalo Revizijsko društvo Grant Thornton d.o.o. Banja Luka, KCUS treba sačiniti plan aktivnosti na otklanjanju uočenih nedostataka i nepravilnosti i dostaviti ga Ministarstvu zdravstva Kantona Sarajevo", navedeno je u zaključnom razmatranju.

U izvještaju stoji da je KCUS zaključno s 31. decembrom 2016. godine imao 3.453 uposlenika, što je za 184 manje u odnosu na 2015. godinu kada je evidentirano 3.637 uposlenika.

Smanjen je i broj izvršenih usluga. U dijelu specijalističko-konsultativne zdravstvene zaštite pružene su 2.409.792 usluge, što je za šest posto manje u odnosu na 2015. godinu, a za sedam posto manje od plana za 2016. godinu.

U Izvještaju o finansijskom poslovanju KCUS-a u 2016. godini dat je analitički prikaz ostvarenih prihoda i rashoda u 2016. godini s uporednim pokazateljima ostvarenja u 2015. godini i planiranim sredstvima za 2016. godinu.

"Ukupni prihodi u 2016. ostvareni su u iznosu od 207.912.620 KM i veći su za šest posto u odnosu na ostvarene prihode u prethodnoj godini, a u odnosu na plan za 2016. godinu veći su za jedan posto. Ukupni rashodi iskazani su u iznosu od 196.138.131 KM i za osam posto su manji u odnosu na ostvarene rashode u prethodnoj godini, a u odnosu na plan manji su za pet posto", stoji u izvještaju.

Troškovi plata i naknada iznosili su 95.173.900 KM, što je za osam posto manje u odnosu na prethodnu godinu, a u odnosu na plan manji su za četiri posto. Troškovi bruto plata ostvareni su u iznosu od 84.964.007 KM i manji su u odnosu na prethodnu godinu za osam posto, što je rezultat, kako se navodi, smanjenja broja zaposlenih radi odlaska u penziju ili zbog prestanka radnog odnosa, efikasnije organizacije rada, smanjenja prekovremenih sati i drugih ušteda po osnovu isplata uposlenicima.

Troškovi lijekova iznose 33.226.356 KM i manji su za sedam posto u odnosu na prethodnu godinu, a u odnosu na plan za šest posto. Za potrošni materijal za laboratorijsku i dijagnostičku djelatnost utrošeno je 8.213.514 KM, što je manje za 22 posto u odnosu na prethodnu godinu, a u odnosu na plan manje za 20 posto. Za sanitetski i ostali medicinski materijal utrošeno je 16.549.504 KM što je manje za 10 posto u odnosu na prethodnu godinu, a za osam posto u odnosu na plan. Smanjenje troškova lijekova, potrošnog materijala za laboratorijsku i dijagnostičku djelatnost i sanitetskog i ostalog medicinskog materijala rezultat je, navodi se, smanjenja broja pruženih usluga za koje ova ustanova nije nadležna (primarne usluge, dijagnostičke usluge koje pružaju domovi zdravlja i druge ustanove), smanjenja potrošnje lijekova za hronične terapije koje pacijenti preuzimaju kroz primarnu zdravstvenu zaštitu te bolje kontrole utroška.

Prosječno isplaćena neto plata u 2016. godini iznosi 1.172 KM i veća je za 0,46 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Ostvaren je pozitivan finansijski rezultat poslovanja - dobit u iznosu od 11.774.489 KM, odnosno 11.655.975 KM nakon oporezivanja. Akumulirani gubitak iz ranijih godina iznosi 37.334.591 KM i evidentiran je kao gubitak ranijih godina na poziciji kapitala. Ukupne kratkoročne i dugoročne obaveze na 31. decembar 2016. godine iznose 73.355.097 KM, što je u odnosu na stanje početkom godine smanjenje za 22.444.591 KM, ili smanjenje za 23 posto. Od ovog iznosa obaveze prema dobavljačima u zemlji i inozemstvu iznose 52.117.817 KM, što je u odnosu na stanje početkom godine smanjenje za 16.933.011 KM ili za 24,5 posto.

Podsjećamo, Klinički centar Univerziteta u Sarajevu je Revizijskom društvu Grant Thornton d.o.o. iz Banje Luke dodijelio obavljanje usluga revizije poslovanja i za 2017. godinu.

Osnivač, direktor i ovlašteni revizor banjalučkog Grant Thorntona je bivši SNSD-ov ministar finansija i predsjednik Vlade Republike Srpske Aleksandar Džombić. Ovlašteni revizori tog društva su, pored apsolutnog vlasnika firme, Jadranka Kurbalija i Nevena Milinković.

Grant Thornton je u otvorenom postupku izabran kao "najbolji ponuđač", a konačna ukupna vrijednost ugovora/okvirnog sporazma bez poreza na dodatnu vrijednost iznosi 10 hiljada konvertibilnih maraka.