Premijer USK
36

Intervju / Husein Rošić: Problemi unutar SDA postoje samo u Bužimu, ne sarađujemo s laburistima

Razgovarao: M. Ć.
Husein Rošić, premijer USK (Foto: Klix.ba)
Husein Rošić, premijer USK (Foto: Klix.ba)
Kriza vlasti, brojne rekonstrukcije i špekulacije o padu Vlade Unsko-sanskog kantona postale su skoro konstanta u tamošnjem javnom prostoru. Premijer Unsko-sanskog kantona Husein Rošić (SDA) govorio je za Klix.ba o političkim turbulencijama u Krajini, o kreditnom zaduženju kantonalne bolnice, komentarisao je kritike o saradnji SDA s Laburističkom strankom te podjelama u Odboru SDA Unsko-sanskog kantona.

Ima li aktuelna Vlada USK podršku Skupštine USK? U ponedjeljak smo vidjeli da nije izglasan dnevni red, a već duže vrijeme se govori o smjeni cijele vlade?

Vlada USK funkcioniše normalno. Ja ne vidim da postoji neka nova skupštinska većina koja ima 16 ruku da izabere novu vladu. Ako se takva većina pojavi, onda naravno nema prepreka da budu imenovani novi premijer i novi ministri. Dok nove većine nema, bilo bi jednostavno neodgovorno ostavljati kanton bez rukovodstva.

Što se tiče priča o smjeni Vlade USK, one ostaju u domenu spinova i špekulacija. Uostalom, ja ne vidim da opozicija na rad vlade ima neke konkretne zamjerke. Poprilično je jasno da je njen jedini cilj skinuti s vlasti SDA i napraviti "predizborni" budžet za slijedeću godinu. Nema uopće smisla komentarisati prošlosedmičnu "većinu u pokušaju" kojoj je, sudeći prema medijskim napisima, jedini zajednički imenitelj bila želja za foteljama. Mislim da su i građani svjesni da kanton ne može voditi ad hoc interesna skupina koja, umjesto da se bavi rješavanjem njihovih problema, sav budžetski novac planira potrošiti za svoju predizbornu kampanju, pa kasnije nek se s praznom kasom snalazi nova vlada.

Opozicija je sve o sebi rekla na jučerašnjoj sjednici Skupštine kad je još jednom u nizu opstrukcija onemogućila usvajanje dnevnog reda i raspravu o tome kako da spasimo kantonalnu bolnicu. Ako ni sudbina ljekara ni bolesnika nije za opoziciju dovoljan razlog da prevaziđe svoje lične interese, onda šta tek od nje da očekuju ostali građani.

Ko čini trenutnu većinu u Skupštini USK? Već duže vrijeme, sudeći prema glasanjima skupštinskih poslanika, evidentno je da poziciju predstavljaju SDA, DF i Laburistička stranka. Možete li nam napokon odgovoriti da li SDA ostvaruje bilo kakav oblik saradnje s laburistima Fikreta Abdića?

Poznato je javnosti da je A-SDA, s kojom smo imali koalicioni sporazum prošle godine, jednostrano izvršila rekonstrukciju vlade i smijenila najbolje ministre iz SDA. Tada je stvorena kriza vlasti nakon koje smo formirali manjinsku vladu sastavljenu od kadra SDA i SBB-a. Ovdje moram napomenuti da je za nas i dalje na snazi sporazum s SBB-om, jer ni do dana današnjeg nismo dobili nikakvu zvaničnu odluku Kantonalnog odbora SBB-a Unsko-sanskog kantona.

Nakon formiranja manjinske Vlade SDA-SBB dobili smo podršku i drugih parlamentarnih stranaka u Skupštini USK. Kad malo pažljivije analizirate rad ovog zakonodavnog tijela, vidjet ćete da su materijali koje vlada šalje u skupštinsku proceduru imali podršku svih stranaka: SDP-a, DF-a, A SDA, DNZ-a pa i Laburista. Kad god u DNZ glasa protiv, Laburisti glasaju za, a riječ je o dvije frakcije bivšeg DNZ-a. Svačije je pravo da glasa po vlastitoj savjesti. Optuživati SDA za koaliranje s Fikretom Abdićem je dakle gruba manipulacija, u najmanju ruku degutantna i neozbiljna.

Šta će biti sa dva ministra SBB-a u Vladi USK nakon raskida koalicije? SBB ne daje više podršku u Skupštini USK, no njihovi ministri i dalje, čini se, rade svoj posao kao da se ništa nije dogodilo?

Odluka je na SBB-u. Ja apsolutno ne namjeravam da se miješam u tuđe unutarstranačke nesuglasice. Vidjeli smo u prethodnom periodu da SBB u kantonu radi na nekoliko nivoa koji se međusobno nikako ne mogu uskladiti. Još na proljeće je iz koalicije izašao kantonalni odbor, dok su poslanici nastavili podržavati Vladu USK. Sada opet poslanici izlaze iz koalicije, a ministri ostaju da rade svoj posao. Ovo jeste zbunjujuće i nelogično, no ostavljam rješavanje ovog problema SBB-u. Ja ih neću razriješiti jer se radi o korektnim ministrima, a ne želim na taj način doprinositi krizi vlade.

Šta se dešava unutar SDA USK i kako je došlo do podjela? Da li je srž problema u Općinskom odboru SDA Bužim?

Problem u stranci postoji u samo jednoj organizaciji u Bužimu. Ostali općinski odbori su jedinstveni, što su njihovi predsjednici jasno pokazali na nedavnoj konferenciji za medije. Nije ni stvar u Bužimu crno-bijela. Dok se staro rukovodstvo grčevito drži svojih pozicija, veliki dio simpatizera SDA je svjestan da su nam nakon poraza na izborima 2016. potrebne promjene.

Uveli smo komisiju da pokušamo pomiriti ove dvije opcije. Ono što predstoji je intenzivan rad na rješavanju svih spornih pitanja i, prije svega, na vraćanju povjerenja građana. Ja sam lično uvjeren da je svim bužimskim članovima stranke podjednako stalo do SDA. Neke izjave koje su se pojavile u javnosti bile su jednostavno ishitrene. Siguran sam da će SDA iz čitave ove situacije izaći još jača i još jedinstvenija.

Kako se to odražava na rad Skupštine USK uzimajući u obzir činjenicu da je klub poslanika SDA u protekle dvije godine djelovao poprilično nejedinstveno i da je od homogenosti kluba ustvari najviše zavisila podrška Vladi USK i opstojnosti većine?

Znam da opozicija živi u nadi da će nam "oteti" kojeg poslanika i svjestan sam da je u prethodnom periodu bilo određenih problema. Ipak, kriza je iza nas. Klub SDA je u ovom trenutku jedinstven u podršci Vladi USK i tako će i ostati.

Postoji li ekonomska opravdanost kreditnog zaduženja kantonalne bolnice u Bihaću? Saglasnost za zaduženje od 13 miliona KM dala je i Vlada USK, iako je, prema tvrdnjama opozicije, Ministarstvo finansija USK dalo negativnu ocjenu? Da li je bolnica u stanju da vraća novac od kredita i u šta bi on bio potrošen?

Kreditna sredstva su, prema našem mišljenju, najbolji modalitet za kratkoročno spašavanje kantonalne bolnice. Vlada će svakako predložiti i niz dugoročnih mjera, no u ovom trenutku najbitnije je da ne dopustimo njenu blokadu jer bi to ugrozilo sudbinu ljekara i živote bolesnika.

Apsolutno ne prihvatam objašnjenje A-SDA da im se nije svidio prijedlog zaduženja. Ako imaju svoje, bolje rješenje, onda je skupština mjesto da o tome raspravljamo. Ja znam da su pojedinci navikli na polutajne dogovore na kafanskim sijelima, ali neću dopustiti da se kantonalnu politiku spušta na taj nivo. Iskreno se nadam da će se opozicija do naredne sjednice posvećene zdravstvu "urazumiti" pa da zajedno riješimo ovo pitanje prevažno za čitav Unsko-sanski kanton i njegove građane.

Uprkos svim problemima i izostanku redovne podrške Skupštine USK, Vlada USK je, prema ocjenama CCI-ja, postigla dobre rezultate u ovoj godini i bila jedna od boljih vlada. Šta je to što ističete kao uspjehe vašeg tima?

Ovo je samo dokaz da uprkos svim opstrukcijama na koje nailazimo uspijevamo raditi svoj posao predano i kvalitetno. U čitavoj Federaciji jedino je Vlada Unsko-sanskog kantona, održavši ove godine 40 redovnih sjednica, imala intenzitet rada iznad jedne redovne sjednice sedmično. Također, mi smo uz Vladu Kantona Sarajevo najproduktivnija vlada s više od 150 usvojenih mjera. Usvojili smo 19 zakona, što nas po tom pokazatelju stavlja na drugo mjesto. Petnaest zakona je usvojila Skupština USK i to je još jedno drugo mjesto u Federaciji. Jedino je Vlada USK usvojila dvije strategije od ukupno četiri u cijeloj FBiH, Strategiju prema mladima i Strategiju obrazovanja USK.

Žao mi je što rezultati našeg rada ostaju u sjeni političkih spletki, nepotrebnih prepucavanja na sjednicama i vječitih spinova o nekoj novoj koaliciji. U takvoj destruktivnoj atmosferi zaista je teško izlaziti na kraj sa svakodnevnim problemima naših građana, zato mislim da možemo biti ponosni što u tome, ipak, uspijevamo.